Okuma
bilgi edinmenin en önemli kaynaklarından biridir. Okunan bilgilerden anlam
çıkarılabilmesi için okuma becerisinin tam ve eksiksiz öğrenilmiş olması gerekir.
Bireylerin fizyolojik, zihinsel ve psikolojik sorunları okumayı öğrenme
sürecini etkiler. Bu çalışmada okumaya etki eden fizyolojik özelliklerden olan
görme ve işitmenin okuma sürecindeki yeri ve öneminin açıklanması
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma ulusal ve yabancı literatürün taranması
yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okumada göz hareketleri, göz-ses
uzaklığı, gözle ilgili okumayı etkileyen sorunlar ve bu sorunların giderilmesi,
hızlı okuma ve göz ilişkisi, işitmenin okumadaki yeri ve önemi gibi konuların
üzerinde durulmuştur. Ayrıca yapılan literatür taraması sonucunda görme ve işitme
unsurlarındaki eksiklik ya da kayıpların okumayı öğrenme süreçlerine ne gibi etkilerinin
olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, bireylerin eğitim
hayatlarında olduğu kadar sosyal hayatlarında da oldukça önemli olan okuma
becerisinin fizyolojik unsurlarından görme ve işitmenin okuma sürecindeki yeri,
önemi ve bu unsurlara ait sorunların tespiti ve tedavi süreçleri açıklanmıştır.
Bu bilgiler doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.