Çalışmada, YBO’larda öğrenim gören öğrencilerin fiziki mekân
memnuniyetlerine yönelik ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda
çalışma, Erzurum ilinde bulunan 13 YBO’da seçkisiz örnekleme yöntemi ile
seçilmiş 5,6,7 ve 8. sınıflardan toplam 720 öğrenciden oluşan üç ayrı çalışma
grubu üzerinde yürütülmüştür. Uygulamadan elde edilen verilere açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. AFA’ya göre, ölçeğin 9 madde ve iki faktörde toplandığı
tespit edilmiştir. Bu iki faktörün Cronbach Alfa iç tutarlılık değerleri
sırasıyla .76 ve .71’dir. Ölçeğin tamamına ait iç tutarlılık katsayısı .82 olup
bu faktörlerin açıkladığı toplam varyans değeri %55’dir. İkinci grupla DFA
yapılmıştır. Elde edilen modelin uyum indeksleri ise χ2/df =1.74, RMSEA= 0.05,
RMR =0.06, GFI =0.98, AGFI = 0,96, CFI=0,97 ve NFI=0.96’dır. Üçüncü çalışma
grubu ile test tekrar test uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucu hesaplanan
Cronbach Alfa değeri 0.91’dir. Araştırmadan edinilen bulgular doğrultusunda yatılı bölge ortaokullarında
öğrenim gören öğrencilerin, fiziki mekan
memnuniyetlerine yönelik algılarının incelenmesinde kullanılabilecek
geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirildiği söylenebilir.
Okul ve çevre ilişkisi yatılı bölge ortaokulu ölçek geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.