Bu
çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile
derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin farklı
değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini kolay
ulaşılabilirlik yöntemi ile belirlenen 560 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Katılımcıların 341’i (% 60.9) kadın; 219’u (% 39.1) erkektir. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak sınıf
öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerini belirlemek için “Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği”, derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim düzeylerini
belirlemek için ise “Derste Teknoloji
Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca demografik veriler “Kişisel
Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin
bireysel yenilikçilik ve derste teknoloji kullanımına ilişkin eğilim
düzeylerinin yüksek olduğu ve değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişki
olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan, sınıf öğretmenlerinin bireysel
yenilikçilik düzeylerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları fakülteye ve bilişim
teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi eğitime/seminere katılıp katılmamalarına
göre farklılık göstermediği ancak yaşlarına, mesleki deneyimlerine ve bilişim
teknolojileri konusunda kendilerini yeterli görüp görmemelerine göre farklılık
gösterdiği saptanmıştır. Derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim
düzeylerinin ise cinsiyetlerine, bilişim teknolojileri konusunda kendilerini
yeterli görüp görmemelerine ve bilişim teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi
eğitime/seminere eğitime katılıp katılmamalarına göre farklılık göstermediği
ancak yaşlarına ve mezun oldukları fakülteye göre farklılık gösterdiği
belirlenmiştir.
Bireysel Yenilikçilik Teknoloji Kullanımı Sınıf Öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.