This research was carried out to reveal the views of primary school teachers on the concept of "classroom teaching in the pandemic period" through metaphors. The participants of the research were selected by snowball sampling method, who still teach in the 2020-2021/2021-2022 academic year, after the pandemic of the 2019-2020 academic year was declared. Teachers voluntarily filled out the created online form. The research consists of 194 primary school teachers. The data of the research were obtained with the answers given to an online form containing the sentence "Being a classroom teacher during the pandemic process is like ……….. because ………………..”. In the research, a phenomenological design based on the qualitative research approach was used. İnitially, the online form was filled out by 224 teachers, and the information of 30 people that were irrelevant with no logical basis were removed. Appropriate forms were coded as SÖ1, SÖ2, SÖ3,…..,SÖ194 instead of real names. As a result of the content analysis, the metaphors collected from the participants were categorized according to their common features, and the metaphors were gathered under 10 conceptual categories. These categories were called “being a techno-teacher, being at risk from many aspects, being self-sacrificing, not being self-fulfilling, being indomitable, being important, being active and careful, being under uncertain responsibilities, being a guide and director, and being in a difficult and intense period”.
Bu araştırma, eğitim sistemi içerisinde ilk basamağı oluşturan sınıf öğretmenlerinin ‘Pandemi döneminde sınıf öğretmenliği’ kavramına ilişkin görüşlerini metaforlar yoluyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 eğitim-öğretim yılının pandemi ilan edildiği dönemden sonrası ve 2020-2021/2021-2022 eğitim-öğretim yıllarında öğretmenliğe hala devam eden, oluşturulan çevrimiçi formu gönüllü olarak doldurmayı kabul eden, kartopu örneklem yöntemiyle seçilmiş, 194 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri belirlenen amaç doğrultusunda hazırlanmış olan “Pandemi sürecinde sınıf öğretmenliği yapmak ……….. gibidir, çünkü ………………..” cümlesinin bulunduğu çevrimiçi bir forma verilen cevaplar ile elde edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olgubilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcılardan toplanan metaforlar ortak özellikleri ve uyumlarına göre kategorilere ayrılmış ve sonucunda 10 adet kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler; tekno-öğretmen olmak, çok yönlü açılardan risk altında bulunmak, fedakâr olmak, kendini gerçekleştirememiş olmak, yılmaz olmak, önemli olmak, etkin ve dikkatli olmak, belirsiz sorumluluklar altında olmak, yol gösterici ve yönlendirici olmak ile zorlu ve yoğun bir dönemde bulunmak şeklinde sıralanabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.