BibTex RIS Kaynak Göster

Market SegmentationwithTwoStep Clustering Algorithms, Determinatıon of Customer’sProfilesandNishMarkets

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 26, 03.06.2012

Öz

Nowadays, the information technologies have being rapidly developed, in the same vainthestoragecapacity of thedatasetshavingbeingincreased. Thus, it createsthelargemasses of dataand it havecausedsomeproblemsabout how tobenefitthesemassesand how tomakethemmeaningful. Inordertosolvethesekinds of problems, Data Mining is extensivelyused in recentyears. Using Data MiningTechniques in businessesandinstitutionswhichhavehugemasses of dataareuseful in terms of competingwithothers. Inthisstudy, wetriedtocreate a sampleapplicationaboutdatasegmentation, nichemarketsandtarget market which is highlystrategicandcriticaldecisionforbusinessesbyusingone of the Data MiningTechniques, TwoStep Clustering Algorithm, withthe data acquiredfromvariables of demographicandsocio-culturalfeatures. Inthisapplication, weemployedTurkish Statistical Institute`sdatabaseandthedataobtainedfromTheHouseholds Budget Survey- 2010.

İki Aşamalı Kümeleme Algoritması ile Pazar Bölümlemesi, Müşteri Profillerinin Belirlenmesi ve Niş Pazarların Tespiti

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 26, 03.06.2012

Öz

Özet Günümüzde, bilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesine paralel olarak elde edilen verilerin depolanması kabiliyeti de artmıştır. Bu sayede, büyük veri yığınları oluşmuş ve bu veri yığınlarından nasıl faydalanılacağı, nasıl anlamlı hale getirileceği sorununu ortaya çıkarmıştır. İşte bu sorunun çözümüne imkân sağlayan Veri Madenciliği, son yıllarda yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Veri Madenciliği tekniklerinin kullanılması, büyük veri yığınlarına sahip olan işletmeler ve kurumlar açısından rakiplerine üstünlük sağlayabilecek son derece faydalı yöntemlerdendir. Bu çalışma da, Veri Madenciliği kümeleme tekniklerinden İki Aşamalı Kümeleme Algoritması kullanılarak demografik ve sosyokültürel özelliklere ait değişkenlerin verileri ile pazarların bölümlere ayrılması, işletmeler açısından son derece kritik ve stratejik karar olan hedef pazar olabilecek pazar nişlerinin tespit edilmesine yönelik bir örnek uygulama oluşturulmaya çalışılmıştır. Uygulama da, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK)’naait veri tabanı ve bu veri tabanında 2010 yılı Hane halkı Bütçe Anketindeki veriler kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Özdemir

Kenan Orçanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, A., & Orçanlı, K. (2012). İki Aşamalı Kümeleme Algoritması ile Pazar Bölümlemesi, Müşteri Profillerinin Belirlenmesi ve Niş Pazarların Tespiti. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 1-26. https://doi.org/10.12780/UUSBD121

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr