It’s aimed that the common and different opinions related to the old and new 5th class Turkish Teaching Program, the coursbooks and the methods to practice them of primary school 5th grade teachers are reflected to the work. It was negotiated with primary school teachers and asked for their ideas about the new program and these are reflected in the research. It’s determined according to the results of the new findings that the study of the New Turkish Program and Teacher Guidebook and Student Workbook is easier for both teacher and student. It can also be said that the articles in the coursebooks which are prepared according to the new program’s approach are appropriated to the level and are interesting. The Turkish Teaching Program and the reforms which are brought with it affects the study of Turkish lessons positively, too.
İlköğretim 5. sınıf okutan sınıf öğretmenlerinin; eski ve yenilenen 5. sınıf Türkçe Öğretim Programına, okutulan ders kitaplarına, uygulama yöntemlerine ilişkin, ortak ve farklı görüşlerinin çalışmaya yansıtılması amaçlanmıştır. İlköğretim 5. sınıf okutan sınıf öğretmenleriyle görüşme yapılarak yenilenen programla ilgili olarak onların görüşleri alınmış ve bunlar araştırmaya yansıtılmıştır. Edinilen bulgular sonucunda yenilenen Türkçe Öğretim Programının ve beraberinde “Öğretmen Kılavuz Kitabı” ile “Öğrenci Çalışma Kitabı”nın, programı uygulamada hem öğretmen hem de öğrenci için kolaylık sağladığı belirlenmiştir. Yenilenen program anlayışına göre hazırlanan ders kitaplarında yer alan metinlerin seviyeye uygun olduğu, ilgi çekici olduğu da söylenebilir. Türkçe Öğretim programı ve beraberinde getirdiği yenilikler Türkçe derslerinin işlenişini de olumlu olarak etkilemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr