Facebook is the most popular social media medium and because of this it is a suitable advertisement media. This survey studies advertisement features which are predictor on liking, clicking and sharing of Facebook advertisements. That is why; this survey was conducted on Facebook users. According to findings of the survey; compared to the others, users prefer to click to Facebook advertisements which have more clicking rates, interests of users, different colors, design styles and connections. Moreover, every on delivery advertisement results in purchasing behavior. Users mostly realize purchasing behaviors by clicking a product’s or service’s advertisements including opposite sex, no information about advertiser, attractive icons, calls such as “last chance”, “click and win” etc. Being funny, offering good price, having sexual content and belonging well-known brands are so important for the advertisements in Facebook news stream to be liked by people.
Facebook halihazırda en popüler sosyal medyadır ve bu özelliği ile cazip bir reklam medyasıdır. Bu araştırma facebook reklamlarının beğenilmesi, tıklanması ve paylaşılmasında yordayıcı olan reklam özelliklerini araştırmaktadır. Facebook kullanıcıları üzerinde gerçekleştirilen bir saha araştırmasından elde edilen veriler, kullanıcıların ilgilendikleri bir ürün kategorisine ait, tıklanma oranının yüksek, bilim kurgu tarzı, değişik renk ve yazılı bağlantılara sahip ödemeli reklamlara daha çok tıkladığını ortaya koymaktadır. Ayrıca her ödemeli reklam satın alma davranışına yol açmamaktadır. Kullanıcılar daha çok karşı cinsin yer aldığı, reklamverenin kimliğini açıkça göremedikleri, “son fırsat”, “hemen tıkla kazan” gibi çekici çağrıların yer aldığı, dikkat çekici ikonları olan, ilgilendikleri bir ürün/hizmetin reklamlarına tıklayarak satın alma davranışını gerçekleştirmektedirler. Facebook haber akışı içerisinde yer alan reklamların beğenilmesinde ise reklamın komik olması, fiyat avantajı vaat etmesi, beğenilen markalara ait, yabancı ve cinsel içeriğe sahip olması önemli olmaktadır.
Bölüm | MAK |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr