Bu çalışmanın amacı, lisansüstü eğitim gören öğretmenlerin hazırladıkları yazılı sınav kâğıtları ve içerisindeki soruların niteliklerine yönelik durum tespiti yapmaktır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde doküman analizi tekniği ile yürütülmüştür. Araştırmada, doküman olarak yazılı sınav kâğıtları, betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Elde edilen verilerden ulaşılan bulgulara göre, öğretmenlerin yazılı sınav sorularının Dettmer Taksonomisinin aşamalarına göre dağılımı Temel Öğrenim aşamasının ‘Bilmek’ ve ‘Kavramak’ basamaklarında yoğunlaştığı; Uygulamalı (Gelişimsel) Öğrenim aşamasında azalma eğilimi gösteren soruların Üretimsel Öğrenim aşamasında yok denecek kadar azaldığı görülmüştür. Yazılı sınav kâğıtları ve içerdikleri soruların dereceli puanlama anahtarı ölçütlerine göre durumuna bakıldığında en iyi düzey olarak konulan ‘mükemmel’ niteliğine sahip kâğıtların ‘Geliştirilebilir’ olarak nitelendirilen kâğıtlara göre çok az olduğu görülmüştür. ‘Geliştirilebilir’ olarak nitelendirilen sınav kâğıtların çoğunluğunun yüksek lisans eğitimi alan öğretmenlere; ‘mükemmel’ niteliğine sahip kâğıtların çoğunluğunun ise doktora eğitimi alan öğretmenlere ait olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 27/3 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr