Bu çalışmada stratejik zekâ
oyunlarına odaklanılmıştır.Çalışmanın temel amacı, yaygın olarak kullanılan
stratejik zekâ oyunlarının öğrencilerin matematiksel süreç becerilerinin
geliştirilmesi ve matematiksel kavramların öğretimi için nasıl
kullanılabileceğini belirlemektir. Çalışmada incelenecek oyunların belirlenmesi
için kritere dayalı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Oyunların belirlenmesi ve
incelenmesi süreci dört aşamadan oluşmaktadır: Oyun kriterlerinin belirlenmesi,
oyun havuzunun oluşturulması, oyunların incelenmesi, oyunların
sınıflandırılması. Strateji geliştirmeyi gerektiren ve en az iki kişi ile
oynanabilen popüler oyunlar arasından incelenmek üzere 25 oyun seçilmiştir. Belirlenen
oyunlar üç ana kategoride değerlendirilmiştir. Bunlar, zekâ oyunlarının
oyunculara oyun bağlamında yaşatacağı matematiksel süreçler, oyun kurallarının
ve amacının ilişkili olduğu matematik kavramları, oyunların somut
materyallerinin matematik kavramlarının öğretiminde kullanılabilirliğidir. Matematiksel
süreçler bağlamında yapılan ve özellikle problem çözme stratejilerine odaklanan
ilk sınıflama tüm oyunların aynı stratejik yapıya sahip olmadıklarını,
matematikselden sezgisele bir yelpazede yer aldıklarını göstermektedir. Dokuz
oyunun kuralları bakımından matematik kavramlarıyla doğrudan ilişkili olduğu ve
tüm oyunların materyal özellikleri bakımından çeşitli matematik kavramlarının
öğretimi için potansiyel taşıdıkları belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr