Erken matematik eğitimi son yıllarda güncelliğini koruyan önemli konulardan birisidir. Eğitimciler, erken matematik eğitiminde, çocukların başarısını ve matematiğe yönelik tutumlarını etkilemektedir. Araştırma, Uşak ilinde lisans eğitimine devam eden, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Öğretmen adaylarının, matematik okuryazarlık oranları erken matematik eğitimi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma, tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya, 87 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlık düzeyleri ile bulundukları anabilim dalı, mezun olunan lise türü ve cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p<0.05).
erken matematik eğitimi okul öncesi eğitim matemaitk okuryazarlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr