Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri ve sınıf yönetim anlayışları arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2023-2024 yılında Uşak il merkezinde üç, dört ve beş yaş grubu öğretmenlerinden evrenin tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Çalışmanın örneklemini katılan 187 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Semerci (2016) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Eğilimi (EDE) Ölçeği ve Yüksel (2012) tarafından geliştirilen Sınıf Yönetimi Öğretmen Anketi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 27.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf yönetimi anlayışları ve eleştirel düşünme eğilimleri istatistiksel olarak iki değişken arasında anlamlı ve pozitif yönde yüksek bir ilişki bulunmuştur. Sınıf yönetimi anlayışlarının; iletişim ve motivasyon alt boyutlarında mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr