Ülkemizde 2003 sağlıkta dönüşüm programı ile beraber birçok yeni uygulamaya geçilmiştir. Bu uygulamalardan birisi de Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS). İlk defa 2010 yılında uygulanmaya başlayan ve telefon ve internet üzerinde hastane randevularını düzenleyen bu sistem büyük bir öneme sahiptir.
Bu çalışmanın amacı MHRS’nin kullanıcılar tarafından verimli kullanılıp kullanılmadığını araştırmak ve sistemin aksayan yönlerini tespit etmektir. Aynı zamanda MHRS kullanımın yaş, cinsiyet ve eğitim değişkenleri ile arasında ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla toplam 25 sorudan oluşan bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket soruları 5’li Likert ölçeğine göre hazırlanmıştır. 2017 mart-mayıs ayları arasında gerçekleştirilen çalışmaya toplam 187 kişi katılmıştır. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet ve eğitim değişkenleri ile MHRS uygulamaları arasında %99 güven aralığına göre ilişki tespit edilmiştir.
In Turkey, it has been introduced many new aplications with the 2003 health transformation program. One of these applications is Centralized Doctor Appointment Systmem (CDAS). This system which was first implemented in 2010 and regulates hospital appointments over the telephone and internet have very important.
The purpose of the study is to investigate whether CDAS is being used efficiently by the users and to determine the defective aspects of the system. at the same time, the aim of study was to determine whether there is a relationship between CDAS with age, sex and education. For this purpose a quastinare which consist of 25 questions was made. The survey questions were prepared according to the Five Point Licert Scale. The survey that has been done between March and May 20017 was participated 187 person. As a result of the analyzes, the relationship between gender and educational variables and CDAS was determined according to 99% confidence interval.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |