Bu araştırmada Sağlık Bakanlığı tarafından sağlık turizmi alanında yetki belgesi almış aracı kuruluşların web sitelerinin incelenerek belirli kriterler etrafında değerlendirilmesi ve var olan eksikliklerin yol açabileceği sonuçlara dair politika yapıcılara önerilerin sunulması amaçlanmaktadır. İçerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada aracı kuruluşların büyük çoğunluğunun web sitelerinde dikkat ettiği ve bulunmasına özen gösterdiği iki kriter kurumsal bilgi içeriği ve çok dillilik seçeneği olarak tespit edilmiştir. Canlı destek hizmet sunumu ve sağlık turizmi hakkında bilgi sunumu ise tam tersine oldukça düşük oranlarda kalan kriterler olarak yer almıştır. Bu konuda Sağlık Bakanlığı veya sektörel birlikler tarafından alınacak kararlarla birlikte web sitelerinde standart bulunması gereken bilgiler ve içerikler belirlenebilir. Tüm bu faaliyetler, sağlık turizmine katılan bireylerin bilgilendirilmesini, memnuniyetlerini, doğru sağlık tesisini seçmesini, hizmetin detaylarını ve tekrar sağlık turizmine katılma niyetini etkileyebilmektedir.
In this research, it is aimed to examine the websites of intermediary organizations that have received authorization certificates in the field of health tourism by the Ministry of Health, to evaluate them around certain criteria and to present suggestions to policy makers regarding the consequences that may result from existing deficiencies. In this study, which was carried out using the content analysis method, the two criteria that the majority of intermediary institutions pay attention to in their websites were determined as information content of corporate and multilingualism option. Online customer service and status of health tourism information were among the criteria that remained at low rates. In this regard, together with the decisions to be taken by the Ministry of Health or sectoral associations, the information and content that should be standardized on the websites can be determined. All these activities can affect the information of individuals participating in health tourism, their satisfaction, choosing the right health facility, the details of the service and their intention to participate in health tourism again.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |