The
involvement of information technology in every aspect of life leads to more
frequent and effective use of information technology in the individuals
involved in tourism. Travel agencies, one of the most active actors of tourism
marketing. They have to use systems based on information technology and
parallel to information technology. The use of the Internet in travel agencies,
especially Global Distribution Channels (GDS) and Central Reservation Systems
(CRS), is becoming widespread in order to reach new markets. Especially with
the use of 3G and 4,5 G technologies, internet agency has become very
important. It is observed that dynamic web sites over the Internet and strong
demand for travel and tourism products increase interest and competition to online
travel agency. The aim of this study is to provide travel agencies with
developing technologies and social media as a marketing tool. For this reason,
developments related to information technology, internet and social media usage
of the final consumer have been discussed. In particular, the use of social
network sites has been emphasized. Facebook which is one of the most popular social
sharing site with 1.7 billion of users is examined. In addition, advantages of
Facebook in marketing has been checked and given to the travel agencies. It is
thought that this matter is important in terms of travel agencies. In this
context, the document examination method in qualitative research methods is
used for the research. The main result of the research is travel agencies need
to use web sites, internet and social media to secure their future business. Recommendations
have been developed for travel agencies which have not been able to catch up the
age regarding internet usage.
Bilgi teknolojilerinin hayatın her alanında
yer alması, turizme katılan bireylerinde
bilgi teknolojilerini daha sık ve etkin kullanmasına neden olmaktadır. Turizm pazarlamasının en
etkin aktörlerinden olan seyahat acentaları da artan bilgi teknolojisi kullanımına ve
rekabete paralel olarak bilgi teknolojisine dayalı sistemleri kullanmak durumundadır.
Küresel Dağıtım Kanalları (GDS) ve
Merkezi Rezervasyon Sistemleri (CRS)
başta olmak üzere seyahat acentalarında internet
kullanımı, yeni pazarlara ulaşabilmek, talepte çeşitliliği ve devamlılığı artırmak, rekabet avantajı
sağlamak
ve işletmenin karlılığını artırmak
amacıyla
yaygınlaşmaktadır.
Özellikle, 3G ve 4.5 G teknolojilerinin de kullanımı ile internet acentacılığı
çok önemli olmaya başlamıştır. İnternet üzerinden dinamik web siteleri ile
seyahat ve turizm ürünlerine olan talebin güçlü olmasının, internet
acentacılığına olan ilgiyi ve rekabeti de artırdığı gözlenmektedir. Bu çalışmanın
amacı seyahat acentalarının gelişen teknolojileri ve günümüz insanlarının yoğun
olarak kullandıkları sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanmalarını
sağlamaktır. Bu sebeple de nihai tüketicinin bilgi teknolojisi, internet ve
sosyal medya kullanımına ilişkin gelişmeler ele alınmıştır. Özellikle sosyal
paylaşım sitelerinin kullanımı üzerinde durulmuştur. Sosyal paylaşım
sitelerinden özellikle dünya çapında yaklaşık 1,7 milyar kullanıcısı olan
facebook üzerinde durulmuştur. Ayrıca facebook’un pazarlamadaki avantaj ve
imkanları hakkında da bilgiler verilmiştir. Bu konunun seyahat acentaları
açısından önem arz ettiği düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
ile ortaya çıkan temel sonuç, seyahat acentalarının genel olarak web siteleri
ve internet ve sosyal medyayı kullanması gerektiğidir. Çalışmada internet
kullanımında çağı yakalayamamış seyahat acentaları için öneriler
geliştirilmiştir.
Bölüm | C2S3 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |