Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Oyunların Ölçme Ve Değerlendirme Çalışmalarına Katkısı

Yıl 2023, , 702 - 725, 30.12.2023
https://doi.org/10.47994/usbad.1390402

Öz

Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda ülkemize pek çok yabancı uyruklu bireyin gelmesiyle araştırmalara daha fazla konu edilmiştir. Bu bireyler göç, eğitim, kariyer, iş, ticaret, zorunluluk halleri vb. sebeplerden ülkemize gelmiştir. Bu alanda materyal geliştirme, ders kitapları içeriği, dinleme, okuma, yazma, konuşma gibi dil becerileri çalışmaları, tutum ve motivasyon çalışmaları gibi pek çok betimsel ve deneysel çalışma mevcuttur. Bu çalışmada eskiden oynanan sokak oyunlarının dinleme ve yazma becerilerinde ölçme aracı olarak kullanımı, aynı zamanda kâğıt üzerinde oynanan kelime türetme çalışmalarının yazma becerisi ve ölçme araçlarına olan rolünü araştırmak amaç edinmiştir. Bu alandaki materyal geliştirme ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına bir kaynak olduğu için önemli olduğu temenni edilmektedir. Ders içinde daha etkili, verimli, zevkli, eğlenceli ve aktif bir ortam sağlaması bu türden çalışmaların yapılmasına kapı aralamış ve dolayısıyla fikir vermiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Yapılan çalışmada kullanılan eğitsel oyunlar iki kısımda incelenmiştir. İlk kısımda sokak oyunlarından olan kulaktan kulağa, sandalye kapmaca, eski minder, yağ satarım bal satarım oyunu bulunmaktadır. İkinci bölümde isim-şehir, son harften kelime bulamaca, son heceden kelime türetme, alfabe çorbası oyunları vardır. Bu oyunlardan ölçme ve değerlendirme aracı hazırlanarak bunların dinleme ve yazma becerilerine olabilecek etkileri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak; bu tür oyunların dinleme ve yazma becerisini olumlu yönde etkilediğine ulaşılmıştır. Ayrıca bu oyunların en temel seviyeden en üst seviyeye kadar her yaştan insanın zevkle oynadığı ve dil eğitimi açısından etkili bir yöntem olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmadan hareketle bu alanla ilgili pek çok materyal ve ölçme değerlendirme çalışmalarının da yapılması temenni edilmektedir.

Kaynakça

  • Al Khudhur, M. (2016). Yapım eklerinin öğretiminde eğitsel oyun temelli bir model önerisi: Kerkük Türkmenleri örneklemi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 45026.
  • Al Neyadi, O. S. (2007). The effects of using games to reinforce vocabulary learning. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.696.2297&rep=rep1&type=pdf adresinden 21.07.2023 tarihinde alındı.
  • Al Zangana, A. F. A. (2018). Eğitsel oyunların ve cinsiyetin yabancı dil öğrenenler olarak beş yaşındaki üzerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 515651
  • Âlemi, M. (2010). Educational games as a vehicle to teaching vocabulary. Modern Journal of Applied Linguistics, 2(6), 425-438.
  • Arıci, B. (2017). Eğitsel oyunların Almanya'da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisi. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 469422
  • Ataöver, S. (2005). Ergenlere oyunlarla İngilizce dil bilgisi öğretimi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 188031
  • Baştuğ, S. D. (2015). Eğitsel oyunlarla desteklenen dikte etkinliklerinin öğrencilerin dikte becerilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 415832
  • Cahyadi, S, D., Muhammad, S. (2020). A modifıed roundtable technique based on process approach to promote the students’ writing achievements in foreign language setting. International Journal of Education and Practice. 8, 149-157 DOI: 10.18488/journal.61.2020.81.149.157.
  • Chou, M. (2012). Assessing English vocabulary and enhancing young English as a foreign language (EFL) learners’ motivation through games, songs and stories. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 42(3), 284-297. https://doi.org/10.1080/03004279.2012.680899.
  • Demirel, Ö. (1978). Tam öğrenme. Eğitim ve Bilim dergisi, Ankara, Sayfa 46-50.
  • Demirel, Ö. (2004). Yabancı dil öğretimi, dil pasaportu, dil biyografisi, dil dosyası. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dervişoğulları, N. (2008). Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen sınıflarda oyunlarla sözcük öğretimi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 228091.
  • Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni: Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme (Tamamlayıcı Cilt). (2001).
  • Erdem, İ., & Aycan, E. (2017). Dil öğretiminde oyunun yeri ve uygulama basamakları. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Editörler), Uygulamalı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 361-392) içinde. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Ergin, M. (2008). Türk dil bilgisi. İstanbul: Bayrak Basım.
  • Erol, S., Erdem, İ. & Akkaya, A. (2021) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:16 Sayı: Özel Sayı, 166-183
  • Gedik, M. (2012). Ortaokul ikinci sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların başarı ve kalıcılığa etkileri. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 325334.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Oyun ile İngilizce öğretiminin uygulanması ve öğrenci başarısına etkisi. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 179-195.
  • Gülsoy, T. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 345620.
  • Gün, M. ve Bilgen, D. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime öğretirken kullanılabilecek bir artırılmış gerçeklik uygulaması örneği: aurasma. International Journal of Language Acedemy. 10(4). 60-70.
  • Hamaratlı, E. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime ağı oluşturma yönteminin öğrencilerin yazma becerisi ve motivasyonuna etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 407178.
  • Işık, İ. (2016). İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 421729.
  • Kara, M. (2010). Oyunlarla yabancılara Türkçe öğretimi. Türklük Bilimi Araştırma Dergisi (TÜBAR), 27, 407-421.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kavcar, C. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Engin Yayınları.
  • Lee, S. K. (1995). Creative games for the language class. Forum, 33(1), 35-48.
  • Lee, W. R. (1986). Language teaching games and contests. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB Özel Tevfik Fikret Okulları, (2010). İlköğretim Fransızca Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. Sayfa 25.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2009). Diller için avrupa ortak başvuru metni: öğrenme - öğretme – değerlendirme. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • Mubaslat, M. M. (2012). The effect of using educational games on the students’ achievement in English language for the primary stage. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED529467.pdf adresinden 25.05.2019 tarihinde alındı.
  • Özbal, B. (2009). İlköğretim okullarındaki yabancı dil öğretiminde eğitsel oyunların yeri ve önemi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 249669
  • Simpson, A. (2015). Using games in the language classroom. http://research.sabanciuniv.edu/26774/1/using-games-in-the-language-classroom.pdf adresinden 23.05.2019 tarihinde alındı.
  • Şenergüç, G. (2007). Yetişkinlere kelime öğretiminde oyunların kullanımı. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 211423
  • Taheri, M. (2014). The effect of using language games on vocabulary retention of Iranian elementary EFL learners. Journal of Language Teaching and Research, 5(3), 544-549. https://doi.org/10.4304/jltr.5.5.544-549
  • Uberman, A. (1998). The use of games for vocabulary presentation and revision. English Teaching Forum, 36(1), 20-27.
  • Varan, S. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihinsel sözlüğünü geliştirmede eğitsel oyunların etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 470983
  • Wright, A., Betteridge, D., & Buckby, M. (2006). Games for language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Yavuz G. ve Okur A. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların konuşma rolü. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ö10, 251-264.
  • https://www.google.com/search?q=isim+%C5%9Fehir+oyunu&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=2ahUKEwinw6iskp2AAxVEi_0HHZhvCXIQ_AUoAXoECAMQAw&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=kNW6txziy0T8xM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=ya%C4%9F+satar%C4%B1m+bal+satar%C4%B1m+oyunu+nas%C4%B1l+oynan%C4%B1r&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwju9aPblp2AAxUtXvEDHa2RBZ8Q_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=znZiT4uu0__1aM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=eski+minder+oyunu&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjA4vO_gp2AAxUQQfEDHaITA4EQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=j08BT_IlW0ImZM.adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=sandalye+kapmaca+oyunu+nas%C4%B1l+oynan%C4%B1r&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiwKHI6pyAAxUBavEDHW4GDVIQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=880&dpr=1#imgrc=dNx7u3oIT9o7tM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.

Contribution Of Games Used İn Teaching Turkish To Foreigners To The Assessment And Evaluation Studies

Yıl 2023, , 702 - 725, 30.12.2023
https://doi.org/10.47994/usbad.1390402

Öz

Teaching Turkish as a foreign language has been the subject of more researches in recent years with the arrival of many foreign nationals to our country. These individuals are related to immigration, education, career, job, trade, necessity etc. He came to our country for many reasons. There are many descriptive and experimental studies in this field such as material development, textbook content, language skills studies such as listening, reading, writing, speaking, attitude and motivation studies. In this study, it was aimed to investigate the use of street games played in the past as a measurement tool in listening and writing skills, as well as the role of word generation studies played on paper on writing skills and measurement tools. It is hoped that it is important because it is a source for material development and measurement-evaluation practices in this field. Providing a more effective, productive, enjoyable, fun and active environment in the classroom has opened the door to such studies and therefore gave ideas. In the study, the scanning method, which is one of the qualitative research methods, was used. The educational games used in the study were examined in two parts. In the first part, there is the game of ear to ear, chair snatching, old mattresses, I sell oil, I sell honey, which is one of the street games. In the second part, there are noun-city, word puzzle from the last letter, word derivation from the last syllable, alphabet soup games. Measurement and evaluation tool was prepared from these games and their possible effects on listening and writing skills were emphasized. In conclusion; It has been found that such games have a positive effect on listening and writing skills. In addition, it has been determined that these games are played with pleasure by people of all ages, from the most basic level to the highest level, and are an effective method in terms of language education. Based on this study, it is hoped that many materials and assessment and evaluation studies related to this field will be carried out.

Kaynakça

  • Al Khudhur, M. (2016). Yapım eklerinin öğretiminde eğitsel oyun temelli bir model önerisi: Kerkük Türkmenleri örneklemi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 45026.
  • Al Neyadi, O. S. (2007). The effects of using games to reinforce vocabulary learning. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.696.2297&rep=rep1&type=pdf adresinden 21.07.2023 tarihinde alındı.
  • Al Zangana, A. F. A. (2018). Eğitsel oyunların ve cinsiyetin yabancı dil öğrenenler olarak beş yaşındaki üzerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 515651
  • Âlemi, M. (2010). Educational games as a vehicle to teaching vocabulary. Modern Journal of Applied Linguistics, 2(6), 425-438.
  • Arıci, B. (2017). Eğitsel oyunların Almanya'da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisi. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 469422
  • Ataöver, S. (2005). Ergenlere oyunlarla İngilizce dil bilgisi öğretimi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 188031
  • Baştuğ, S. D. (2015). Eğitsel oyunlarla desteklenen dikte etkinliklerinin öğrencilerin dikte becerilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 415832
  • Cahyadi, S, D., Muhammad, S. (2020). A modifıed roundtable technique based on process approach to promote the students’ writing achievements in foreign language setting. International Journal of Education and Practice. 8, 149-157 DOI: 10.18488/journal.61.2020.81.149.157.
  • Chou, M. (2012). Assessing English vocabulary and enhancing young English as a foreign language (EFL) learners’ motivation through games, songs and stories. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 42(3), 284-297. https://doi.org/10.1080/03004279.2012.680899.
  • Demirel, Ö. (1978). Tam öğrenme. Eğitim ve Bilim dergisi, Ankara, Sayfa 46-50.
  • Demirel, Ö. (2004). Yabancı dil öğretimi, dil pasaportu, dil biyografisi, dil dosyası. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dervişoğulları, N. (2008). Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen sınıflarda oyunlarla sözcük öğretimi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 228091.
  • Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni: Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme (Tamamlayıcı Cilt). (2001).
  • Erdem, İ., & Aycan, E. (2017). Dil öğretiminde oyunun yeri ve uygulama basamakları. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Editörler), Uygulamalı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı (s. 361-392) içinde. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Ergin, M. (2008). Türk dil bilgisi. İstanbul: Bayrak Basım.
  • Erol, S., Erdem, İ. & Akkaya, A. (2021) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:16 Sayı: Özel Sayı, 166-183
  • Gedik, M. (2012). Ortaokul ikinci sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların başarı ve kalıcılığa etkileri. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 325334.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Oyun ile İngilizce öğretiminin uygulanması ve öğrenci başarısına etkisi. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 179-195.
  • Gülsoy, T. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 345620.
  • Gün, M. ve Bilgen, D. (2022). Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime öğretirken kullanılabilecek bir artırılmış gerçeklik uygulaması örneği: aurasma. International Journal of Language Acedemy. 10(4). 60-70.
  • Hamaratlı, E. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime ağı oluşturma yönteminin öğrencilerin yazma becerisi ve motivasyonuna etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 407178.
  • Işık, İ. (2016). İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 421729.
  • Kara, M. (2010). Oyunlarla yabancılara Türkçe öğretimi. Türklük Bilimi Araştırma Dergisi (TÜBAR), 27, 407-421.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kavcar, C. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Engin Yayınları.
  • Lee, S. K. (1995). Creative games for the language class. Forum, 33(1), 35-48.
  • Lee, W. R. (1986). Language teaching games and contests. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB Özel Tevfik Fikret Okulları, (2010). İlköğretim Fransızca Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. Sayfa 25.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2009). Diller için avrupa ortak başvuru metni: öğrenme - öğretme – değerlendirme. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • Mubaslat, M. M. (2012). The effect of using educational games on the students’ achievement in English language for the primary stage. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED529467.pdf adresinden 25.05.2019 tarihinde alındı.
  • Özbal, B. (2009). İlköğretim okullarındaki yabancı dil öğretiminde eğitsel oyunların yeri ve önemi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 249669
  • Simpson, A. (2015). Using games in the language classroom. http://research.sabanciuniv.edu/26774/1/using-games-in-the-language-classroom.pdf adresinden 23.05.2019 tarihinde alındı.
  • Şenergüç, G. (2007). Yetişkinlere kelime öğretiminde oyunların kullanımı. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 211423
  • Taheri, M. (2014). The effect of using language games on vocabulary retention of Iranian elementary EFL learners. Journal of Language Teaching and Research, 5(3), 544-549. https://doi.org/10.4304/jltr.5.5.544-549
  • Uberman, A. (1998). The use of games for vocabulary presentation and revision. English Teaching Forum, 36(1), 20-27.
  • Varan, S. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihinsel sözlüğünü geliştirmede eğitsel oyunların etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 470983
  • Wright, A., Betteridge, D., & Buckby, M. (2006). Games for language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Yavuz G. ve Okur A. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların konuşma rolü. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ö10, 251-264.
  • https://www.google.com/search?q=isim+%C5%9Fehir+oyunu&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=2ahUKEwinw6iskp2AAxVEi_0HHZhvCXIQ_AUoAXoECAMQAw&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=kNW6txziy0T8xM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=ya%C4%9F+satar%C4%B1m+bal+satar%C4%B1m+oyunu+nas%C4%B1l+oynan%C4%B1r&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwju9aPblp2AAxUtXvEDHa2RBZ8Q_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=znZiT4uu0__1aM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=eski+minder+oyunu&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjA4vO_gp2AAxUQQfEDHaITA4EQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1920&bih=937&dpr=1#imgrc=j08BT_IlW0ImZM.adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
  • https://www.google.com/search?q=sandalye+kapmaca+oyunu+nas%C4%B1l+oynan%C4%B1r&rlz=1C1GCEU_trTR1015TR1015&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiwKHI6pyAAxUBavEDHW4GDVIQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=880&dpr=1#imgrc=dNx7u3oIT9o7tM. adresinden 20.07.2023 tarihinde alındı.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mesut Gün 0000-0001-9663-1066

Lokman Tanrıkulu 0000-0002-1862-8176

Aslıhan Türk 0000-0003-4709-457X

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2023
Kabul Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Gün, M., Tanrıkulu, L., & Türk, A. (2023). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Oyunların Ölçme Ve Değerlendirme Çalışmalarına Katkısı. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(13), 702-725. https://doi.org/10.47994/usbad.1390402

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414