This study examines the efforts of cryptocurrency exchanges to attract and establish relationships with individual investors through the internet and social media during the digitalization process in financial markets. The aim of this study is to investigate the level of development of social media strategies in line with the interaction, collaboration, community and social aspect-oriented approaches, which are the basic features of social commerce, and the level of compliance with dialogic communication principles to increase interaction with investors. In this context, in the study, the official Instagram and The main purpose of the research is to evaluate the dialogic communication levels of BtcTurk Instagram and X accounts and to correlate it with the dimensions of scommerce activities by revealing to what extent and how the dialogue takes place in this context. As a result of this study, understanding the importance of integrating dialogic communication principles into s-commerce strategies can help cryptocurrency exchanges establish deeper and sustainable relationships with individual investors, who are social entities, by developing their digital strategies in a more interactive way.
Cryptocurrency Exchange S-Commerce Dialogical Public Relations Social Media
Bu çalışma, finansal piyasalardaki dijitalleşme sürecinde kripto para borsalarının internet ve sosyal medya aracılığıyla bireysel yatırımcıları çekme ve ilişki kurma çabalarının. sosyal ticaretin temel özellikleri olan etkileşim, işbirliği, topluluk ve sosyal yön odaklı yaklaşımlarıyla uyumlu olarak sosyal medya stratejilerinin gelişmişlik düzeyi ve yatırımcılarla etkileşimi artırmak için diyalojik iletişim ilkelerine uygunluğunun hangi düzeyde hareket ettiğini araştırmaktır. Bu bağlamda çalışmada Dünya'nın dördüncü ve Türkiye'nin ilk kripto para borsası olan BtcTurk’ün resmi Instagram ve X hesapları, diyalojik halkla ilişkiler ilkeleri ölçüt alınarak S-ticaret süreci bağlamında uygunluk düzeyi içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın ana amacı, BtcTurk Instagram ve X hesaplarının diyalojik iletişim düzeylerini değerlendirmek ve bu bağlamda diyaloğun ne ölçüde ve nasıl gerçekleştiğini ortaya koyarak s-ticaret faaliyetlerinin boyutlarıyla ilişkilendirmektir. Bu çalışmanın sonucunda, diyalojik iletişim ilkelerinin s-ticaret stratejilerine entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve kripto para borsalarının dijital stratejilerini daha etkileşimli bir şekilde geliştirerek sosyal varlık olan bireysel yatırımcılarla daha derin ve sürdürülebilir ilişkiler kurmalarına yardımcı olabilir.
Kripto Para Borsası S-Ticaret Diyalojik İletişim Sosyal Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya
Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com