Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation Of S-Commerce Features In Cryptocurrency Exchange Markets In The Context Of Dialogical Public Relations Theory: Btcturk Example

Yıl 2024, , 123 - 148, 30.04.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1456918

Öz

This study examines the efforts of cryptocurrency exchanges to attract and establish relationships with individual investors through the internet and social media during the digitalization process in financial markets. The aim of this study is to investigate the level of development of social media strategies in line with the interaction, collaboration, community and social aspect-oriented approaches, which are the basic features of social commerce, and the level of compliance with dialogic communication principles to increase interaction with investors. In this context, in the study, the official Instagram and The main purpose of the research is to evaluate the dialogic communication levels of BtcTurk Instagram and X accounts and to correlate it with the dimensions of scommerce activities by revealing to what extent and how the dialogue takes place in this context. As a result of this study, understanding the importance of integrating dialogic communication principles into s-commerce strategies can help cryptocurrency exchanges establish deeper and sustainable relationships with individual investors, who are social entities, by developing their digital strategies in a more interactive way.

Kaynakça

  • Afrasiabi Rad, A., & Benyoucef, M. (2011). A model for understanding social commerce. Journal of Information Systems Applied Research, 4(2), 1–64.
  • Akman, İ., & Mishra, A. (2017). Factors influencing consumer Intention in Social commerce adoption. Information Technology & People, 30(2), 357.
  • Bekki, Ö. M. (2023). Diyalojik Halkla İlişkiler Bağlamında Dijital Medyanın Kullanımı: Bir Örnek Olay Çalışması. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 151158102.
  • Bilgili, F., & Cengil, M.F. (2019). Blockchain ve Kripto Para Hukuku. Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication 13, 210-230.
  • Bozkurt Yüksel, A. E. (2021). Elektronik Para, Sanal Para, Bıtcoin ve Linden Doları’na Hukuki Bir Bakış. Aristo Yayınları.
  • Burak Çeber, B., & Polat A., P. (2021). Diyalojik İletişim Teorisi Perspektifinden Ülkelerin Sağlık Bakanlıkları Web Sitelerine Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 14(3), 1398-1432.
  • Busalim, Abdelsalam H. & Hussin, Ab Razak Che (2016). Understanding social commerce: A systematic literature review and directions for further research. International Journal of Information Management, 36(6), 1075-1088.
  • Curty, R. G., & Zhang, P. (2011). Social commerce: looking back and forward. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 48(1), 1–10.
  • Esrock, S. L., & G. B. Leichty (2000). Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions. Public Relations Review, 26(3), 327-344.
  • Grunig, J., & White, J. (2005). Halkla İlişkiler Kuram ve Uygulamasında Dünya Görüşlerinin Etkisi, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Rota Yayınları.
  • Hajli, M. (2014). Social word of mouth How trust devlops in the market. International Journal of Market Research, 56(3), 1–17.
  • Hazar, Ç. M. (2011). Sosyal Medya Bağımlılığı Bir Alan Çalışması. İletişim Dergisi, 52, 151-175.
  • Kaplanhan, F. (2018). Kripto paranın Türk mevzuatı açısından değerlendirilmesi: Bitcoin Örneği. Vergi Sorunları Dergisi, 353, 105–123.
  • Kara, F. B. (2020). A'dan Z'ye Kripto Para. Gece Kitaplığı.
  • Kent, M., & Taylor, M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review, 28, 21-37.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web. Public Relations Review 24(3), 321-334.
  • Kent, M. L., Taylor, M., & White, W. (2003). The relationship between Web site designand organizational responsiveness to stakeholders. Public Relations Review 29(1), 63–77.
  • Kılınç, Ö., & Akyol, M. (2019). Halkla İlişkiler Bağlamında İlişki Sürdürme Stratejileri: Yatırımcı İlişkilerinde Web Siteleri Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 12(2), 656-679.
  • Köseoğlu, Ö., & Köker, N. E. (2014). Türk üniversiteleri Twitter’ı diyalogsal iletişim açısından nasıl kullanıyor: Beş Türk üniversitesi üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 4(8), 213-239.
  • Lai, S. (2010). Social commerce - e-Commerce in social media context. Proceedings of World Academy of Science: Engineering & Technology, 4(12), 8.
  • Landsbergen, D. (2010). Government as Part of the Revolution: Using Social Media to Achieve Public Goals, Electronic Journal of e-Government, 8(2), 135-147.
  • Laskin, V. A., & Hoffmann, C. P. (2023). Digital Corporate Communication And Financial Communication and Investor Relations. In Vilma Luoma-aho & Mark Badham (ed.), Handbook on Digital Corporate Communication, (pp. 91-102), Edward Elgar Publishing.
  • Lei, L., Li, Y., & Luo, Y. (2019). Production and Dissemination of Corporate Information in Social Media: A Review. Forthcoming, Journal of Accounting Literature, Retrieved from https://ssrn.com/abstract=3330875 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3330875.
  • Liang, T. P., Ho, Y. T., Li, Y.-W., & Turban, E. (2011). What drives social commerce: the role of social support and relationship quality. International Journal of Electronic Commerce, 16(2), 69–90.
  • Makwambeni, B., & Matsika, B. (2022). Toward Symmetry: An Assessment of Stockholder Communication Practices in South Africa. SAGE Open, 12(3), 1-13. Pan, B., Maclaurin, T., & Crotts, J.C. (2007). Travel Blogs and the Implications for Destination Marketing. Journal of Travel Research, 46, 32-45.
  • Ryan, M. (2003). Public Relations and The Web: Organizational Problems Gender and in Situation Type. Public Relations Review, 29, 335-349.
  • Taylor, M., Kent, M., & White, W. (2001). How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review 27(3). 263–284.
  • Taylor, M., Kent, M. L., & White, W.J. (2001) How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review, 27(3), 263-284.
  • Theunissen, P., & Wan Noordin, W. (2012). Revisiting the concept “dialogue” inpublic relations. Public Relations Review, 38(1). 5–13.
  • Turgut, E., & Uçan, O. (2021). Kripto Para ve Blockchain TeknolojisiEkonometrik ZamanSerisi Analizi. Hiperyayın.
  • Verginet, (Ekim 2022). Kripto Varlıkların Vergilendirilmesi - Diğer Ülke Uygulamaları ve Türkiye İçin Öneriler, https://www.verginet.net/dtt/1/kripto-varliklarin-vergilendirilmesi.aspx Erişim Tarihi: 05.09.2023.
  • Wang, C., & Zhang, P. (2012). The evolution of social commerce: the people, management, technology, and information dimensions. Communications of theAssociation for Information Systems, 31, 105–127.
  • Watkins, B. (2017). Experimenting with dialogue on Twitter: An examination of the influence of the dialogic principles on engagement, interaction, and attitude. Public Relations Review, 43(1), 163-171.
  • Yamanoğlu, M. A., & Özdemir, B. P. (2010). Örgütsel Etkinliğin Arttırılmasında Web Sitelerinin Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Verimlilik Dergisi, 3, 105-123.

Kripto Para Borsası Piyasalarında S-Ticaret Özelliklerinin Diyalojik İletişim Kuramı Bağlamında Değerlendirilmesi: BtcTurk Örneği

Yıl 2024, , 123 - 148, 30.04.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1456918

Öz

Bu çalışma, finansal piyasalardaki dijitalleşme sürecinde kripto para borsalarının internet ve sosyal medya aracılığıyla bireysel yatırımcıları çekme ve ilişki kurma çabalarının. sosyal ticaretin temel özellikleri olan etkileşim, işbirliği, topluluk ve sosyal yön odaklı yaklaşımlarıyla uyumlu olarak sosyal medya stratejilerinin gelişmişlik düzeyi ve yatırımcılarla etkileşimi artırmak için diyalojik iletişim ilkelerine uygunluğunun hangi düzeyde hareket ettiğini araştırmaktır. Bu bağlamda çalışmada Dünya'nın dördüncü ve Türkiye'nin ilk kripto para borsası olan BtcTurk’ün resmi Instagram ve X hesapları, diyalojik halkla ilişkiler ilkeleri ölçüt alınarak S-ticaret süreci bağlamında uygunluk düzeyi içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın ana amacı, BtcTurk Instagram ve X hesaplarının diyalojik iletişim düzeylerini değerlendirmek ve bu bağlamda diyaloğun ne ölçüde ve nasıl gerçekleştiğini ortaya koyarak s-ticaret faaliyetlerinin boyutlarıyla ilişkilendirmektir. Bu çalışmanın sonucunda, diyalojik iletişim ilkelerinin s-ticaret stratejilerine entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve kripto para borsalarının dijital stratejilerini daha etkileşimli bir şekilde geliştirerek sosyal varlık olan bireysel yatırımcılarla daha derin ve sürdürülebilir ilişkiler kurmalarına yardımcı olabilir.

Kaynakça

  • Afrasiabi Rad, A., & Benyoucef, M. (2011). A model for understanding social commerce. Journal of Information Systems Applied Research, 4(2), 1–64.
  • Akman, İ., & Mishra, A. (2017). Factors influencing consumer Intention in Social commerce adoption. Information Technology & People, 30(2), 357.
  • Bekki, Ö. M. (2023). Diyalojik Halkla İlişkiler Bağlamında Dijital Medyanın Kullanımı: Bir Örnek Olay Çalışması. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 151158102.
  • Bilgili, F., & Cengil, M.F. (2019). Blockchain ve Kripto Para Hukuku. Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication 13, 210-230.
  • Bozkurt Yüksel, A. E. (2021). Elektronik Para, Sanal Para, Bıtcoin ve Linden Doları’na Hukuki Bir Bakış. Aristo Yayınları.
  • Burak Çeber, B., & Polat A., P. (2021). Diyalojik İletişim Teorisi Perspektifinden Ülkelerin Sağlık Bakanlıkları Web Sitelerine Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 14(3), 1398-1432.
  • Busalim, Abdelsalam H. & Hussin, Ab Razak Che (2016). Understanding social commerce: A systematic literature review and directions for further research. International Journal of Information Management, 36(6), 1075-1088.
  • Curty, R. G., & Zhang, P. (2011). Social commerce: looking back and forward. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 48(1), 1–10.
  • Esrock, S. L., & G. B. Leichty (2000). Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions. Public Relations Review, 26(3), 327-344.
  • Grunig, J., & White, J. (2005). Halkla İlişkiler Kuram ve Uygulamasında Dünya Görüşlerinin Etkisi, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Rota Yayınları.
  • Hajli, M. (2014). Social word of mouth How trust devlops in the market. International Journal of Market Research, 56(3), 1–17.
  • Hazar, Ç. M. (2011). Sosyal Medya Bağımlılığı Bir Alan Çalışması. İletişim Dergisi, 52, 151-175.
  • Kaplanhan, F. (2018). Kripto paranın Türk mevzuatı açısından değerlendirilmesi: Bitcoin Örneği. Vergi Sorunları Dergisi, 353, 105–123.
  • Kara, F. B. (2020). A'dan Z'ye Kripto Para. Gece Kitaplığı.
  • Kent, M., & Taylor, M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review, 28, 21-37.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web. Public Relations Review 24(3), 321-334.
  • Kent, M. L., Taylor, M., & White, W. (2003). The relationship between Web site designand organizational responsiveness to stakeholders. Public Relations Review 29(1), 63–77.
  • Kılınç, Ö., & Akyol, M. (2019). Halkla İlişkiler Bağlamında İlişki Sürdürme Stratejileri: Yatırımcı İlişkilerinde Web Siteleri Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 12(2), 656-679.
  • Köseoğlu, Ö., & Köker, N. E. (2014). Türk üniversiteleri Twitter’ı diyalogsal iletişim açısından nasıl kullanıyor: Beş Türk üniversitesi üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 4(8), 213-239.
  • Lai, S. (2010). Social commerce - e-Commerce in social media context. Proceedings of World Academy of Science: Engineering & Technology, 4(12), 8.
  • Landsbergen, D. (2010). Government as Part of the Revolution: Using Social Media to Achieve Public Goals, Electronic Journal of e-Government, 8(2), 135-147.
  • Laskin, V. A., & Hoffmann, C. P. (2023). Digital Corporate Communication And Financial Communication and Investor Relations. In Vilma Luoma-aho & Mark Badham (ed.), Handbook on Digital Corporate Communication, (pp. 91-102), Edward Elgar Publishing.
  • Lei, L., Li, Y., & Luo, Y. (2019). Production and Dissemination of Corporate Information in Social Media: A Review. Forthcoming, Journal of Accounting Literature, Retrieved from https://ssrn.com/abstract=3330875 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3330875.
  • Liang, T. P., Ho, Y. T., Li, Y.-W., & Turban, E. (2011). What drives social commerce: the role of social support and relationship quality. International Journal of Electronic Commerce, 16(2), 69–90.
  • Makwambeni, B., & Matsika, B. (2022). Toward Symmetry: An Assessment of Stockholder Communication Practices in South Africa. SAGE Open, 12(3), 1-13. Pan, B., Maclaurin, T., & Crotts, J.C. (2007). Travel Blogs and the Implications for Destination Marketing. Journal of Travel Research, 46, 32-45.
  • Ryan, M. (2003). Public Relations and The Web: Organizational Problems Gender and in Situation Type. Public Relations Review, 29, 335-349.
  • Taylor, M., Kent, M., & White, W. (2001). How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review 27(3). 263–284.
  • Taylor, M., Kent, M. L., & White, W.J. (2001) How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review, 27(3), 263-284.
  • Theunissen, P., & Wan Noordin, W. (2012). Revisiting the concept “dialogue” inpublic relations. Public Relations Review, 38(1). 5–13.
  • Turgut, E., & Uçan, O. (2021). Kripto Para ve Blockchain TeknolojisiEkonometrik ZamanSerisi Analizi. Hiperyayın.
  • Verginet, (Ekim 2022). Kripto Varlıkların Vergilendirilmesi - Diğer Ülke Uygulamaları ve Türkiye İçin Öneriler, https://www.verginet.net/dtt/1/kripto-varliklarin-vergilendirilmesi.aspx Erişim Tarihi: 05.09.2023.
  • Wang, C., & Zhang, P. (2012). The evolution of social commerce: the people, management, technology, and information dimensions. Communications of theAssociation for Information Systems, 31, 105–127.
  • Watkins, B. (2017). Experimenting with dialogue on Twitter: An examination of the influence of the dialogic principles on engagement, interaction, and attitude. Public Relations Review, 43(1), 163-171.
  • Yamanoğlu, M. A., & Özdemir, B. P. (2010). Örgütsel Etkinliğin Arttırılmasında Web Sitelerinin Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Verimlilik Dergisi, 3, 105-123.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çetin Murat Hazar 0000-0001-7173-8529

Esin Demir 0000-0001-9172-6293

Erken Görünüm Tarihi 25 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2024
Kabul Tarihi 22 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Hazar, Ç. M., & Demir, E. (2024). Kripto Para Borsası Piyasalarında S-Ticaret Özelliklerinin Diyalojik İletişim Kuramı Bağlamında Değerlendirilmesi: BtcTurk Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(14), 123-148. https://doi.org/10.47994/usbad.1456918

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414