İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of The Clown Acting on The Developent of Attention: A Study of An Experiential Workshop

Yıl 2024, Sayı: 15, 321 - 335, 25.08.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1509432

Öz

The aim of this study was to determine the effect of clown acting on attention and concentration skills. An experimental two group pretest-posttest technique was used between the experimental group and the control group. A total of 10 volunteer acting students were selected for the study. The d2 Attention Test (DBT) developed by Brickenkamp (1998) was used to measure the students' attention and concentration levels. The DBT was administered as a pre-test to all students, and a one-week clown acting workshop was administered to the experimental group. Post-test measures were administered after the workshop. SPSS (26.0) statistical package was used to analyse the data and descriptive statistics, dependent samples t-test and independent samples t-test methods were applied. The results show that there is an increase in psychomotor speed, comprehension speed, attention and concentration, and a decrease in specific learning disability, selective attention and fluctuation rate of attention in the pre-test-post-test within-group comparison of the experimental group and between the experimental and control groups. These differences were significant in favour of the post-test measures and the experimental group. It was also found that there was a greater increase in the attention and concentration skills of students aged 26-32 in the experimental group after the training (p>.05). As a result, it was concluded that clown training positively improved psychomotor speed, selective attention ability, specific learning disability, comprehension speed, attention ability, concentration performance and attention continuity of acting students.

Kaynakça

  • Arlı M, Nazik MH. (2001). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Bala, M. (2010) The Clown: An Archetypal Self-Journey, Jung Journal: Culture & Psyche, 4(1).
  • Beré, M. (2013) Clown: A misfit by profession — Misfitness and clown’s principles of practice, Comedy Studies, 4(2).
  • Brickenkamp R. (1962). Aufmerksamkeits-Belastungs-Test (Test d2). 1st ed. Göttingen: Hogrefe.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Esper, W., & DiMarco, D. (2008). The actor's art and craft: William Esper teaches the Meisner technique. Anchor Books.
  • Lecoq, J. (2002). The Moving Body. NewYork: Bloomsbury Methuen Drama.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Noice, H., & Noice, T. (2006). What studies of actors and acting can tell us about memory and cognitive functioning. Current Directions in Psychological Science, 15(1), 14-18.
  • Peacock, L. (2009) Serious play: modern clown performance. Intellect Ltd.
  • Schechter, J. (Ed.). (2002). Popular Theatre: A Sourcebook. Routledge.
  • Simon, E. (2012). The Art of Clowning. Palgrave Macmillan,
  • Stanislavski, K. (2008). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Toker M. Z. (1990). D2 dikkat testinin uyarlama çalışması. Psikoloji- Seminer Dergisi, 8, 627-635.

Clown Oyunculuğunun Dikkat Gelişimine Etkisi: Bir Deneyimleme Atölyesi İncelemesi

Yıl 2024, Sayı: 15, 321 - 335, 25.08.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1509432

Öz

Bu araştırma, clown oyunculuğu tekniklerinin, oyunculuk öğrencilerinin dikkat gelişimine etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmada, iki gruplu öntest-sontest deneysel tasarım kullanılmıştır. Araştırmaya, oyunculuk eğitimi alan 10 gönüllü öğrenci katılmıştır. Katılımcıların dikkat ve konsantrasyon düzeylerini ölçmek için, Brickenkamp'ın 1998'de geliştirdiği d2 Dikkat Testi kullanılmıştır. Tüm katılımcılara başlangıçta uygulanan testin ardından, müdahale grubuna bir haftalık clown oyunculuğu eğitimi verilmiştir. Eğitimin tamamlanmasının ardından, tüm katılımcılara test tekrar uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26.0 programı kullanılmış olup, betimleyici istatistikler ile bağımlı ve bağımsız örneklem t-testleri uygulanmıştır. Bulgular, deney grubunun hem kendi içinde hem de kontrol grubuyla kıyaslandığında, şu alanlarda anlamlı gelişmeler gösterdiğini ortaya koymuştur: Psiko-motor hız, kavrama hızı, dikkat yetisi, konsantrasyon performansı. Ayrıca, aynı grupta şu alanlarda azalma gözlenmiştir: Özel öğrenme güçlüğü, seçici dikkat sorunları, dikkat dalgalanmaları. Ek olarak, deney grubundaki 26-32 yaş aralığındaki katılımcıların, dikkat ve konsantrasyon becerilerinde daha belirgin bir ilerleme kaydettikleri tespit edilmiştir (p>0.05). Sonuç olarak, bu çalışma clown oyunculuğu eğitiminin, oyunculuk öğrencilerinin dikkat gelişimlerine potansiyel katkıları olabileceğini göstermektedir.

Etik Beyan

Çalışma için araştırma öncesinde etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Arlı M, Nazik MH. (2001). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Bala, M. (2010) The Clown: An Archetypal Self-Journey, Jung Journal: Culture & Psyche, 4(1).
  • Beré, M. (2013) Clown: A misfit by profession — Misfitness and clown’s principles of practice, Comedy Studies, 4(2).
  • Brickenkamp R. (1962). Aufmerksamkeits-Belastungs-Test (Test d2). 1st ed. Göttingen: Hogrefe.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Esper, W., & DiMarco, D. (2008). The actor's art and craft: William Esper teaches the Meisner technique. Anchor Books.
  • Lecoq, J. (2002). The Moving Body. NewYork: Bloomsbury Methuen Drama.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Noice, H., & Noice, T. (2006). What studies of actors and acting can tell us about memory and cognitive functioning. Current Directions in Psychological Science, 15(1), 14-18.
  • Peacock, L. (2009) Serious play: modern clown performance. Intellect Ltd.
  • Schechter, J. (Ed.). (2002). Popular Theatre: A Sourcebook. Routledge.
  • Simon, E. (2012). The Art of Clowning. Palgrave Macmillan,
  • Stanislavski, K. (2008). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Toker M. Z. (1990). D2 dikkat testinin uyarlama çalışması. Psikoloji- Seminer Dergisi, 8, 627-635.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer)
Bölüm İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Yiğit Kocabıyık 0000-0001-7390-6370

Erken Görünüm Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 19 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kocabıyık, Y. (2024). Clown Oyunculuğunun Dikkat Gelişimine Etkisi: Bir Deneyimleme Atölyesi İncelemesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(15), 321-335. https://doi.org/10.47994/usbad.1509432

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414