Bu çalışmanın amacı zihinsel
engelli çocuğu olan bireylerin çocuklarının sportif etkinliklerine yönelik
tutumlarını değerlendirmektir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak “Zihinsel Engelli Bireylerin
Sportif Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. (İlhan,
Esentürk ve Yarımkaya 2016). tarafından geliştirilen ve 28 maddeden oluşan
ölçeğin güvenirlik katsayısı, ölçeğin
genelinde 0,96 olarak bulunmuştur. Seçenekler; Tamamen Katılıyorum,
Katılıyorum, Kararsızım, Katılmıyorum ve Hiç Katılmıyorum biçiminde
sıralanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu eğitilebilir zihinsel engelli
çocuklara sahip ve çocukları özel eğitim
ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eğitim alan , 80 anne, 70 baba toplam 150
ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırma Zonguldak ili Milli Eğitim Bakanlığı onayı
ile hizmet veren ve tesadüfi yöntemle belirlenen özel eğitim ve rehabilitasyon
merkezlerinde yürütülmüştür.Veri toplama aracı;seçilen örneklem dahilinde
Zonguldak il merkezinde ve Kozlu ilçesinde bulunan , zihinsel engelli çocuklara
hizmet veren , özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine çocuklarıyla birlikte
gelen gönüllü anne ve babaları araştırmacı tarafından uygulanmıştır.Araştırmada
zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutum puanları
cinsiyete, yaşa, aylık gelir durumlarına göre anlamlı bir farklılık
göstermediği görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, zihinsel engelli bireylerin sportif
etkinliklerine yönelik tutumlarında eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık olduğu
görülmüştür. Eğitim durumu üniversite olan katılımcıların tutum puanlarının
eğitim durumu ilkokul, ortaokul ve lise olan katılımcılara göre daha yüksek
olduğu görülmüştür.
The aim of the study is to
examine the attitudes of individuals
with mentally retared children towards their children’s sporting activities. “Attitude
Scale Towards Sportıve Activities of Individuals Handicapped” was used as data
collection tool in the survey. Thee reliability coefficient of the 28 item
scale devoloped by (İlhan, Eserturk and
Yarımkaya 2016). was found to be 0.96 for the scale. The study’s study group
consist of w150 parents with 80 mothers, 70 fathers WHO have educable mentally
retared children and their children recieve special education in rehabiliatıon
centers. The research was carried out in special education and rehabilitation
centers which were provided with the approval of the Ministry of Education of
Zonguldak province amd determined by chance. The data collection tool was implemented by the researcher mothers and fathers who came to special education and
rehabilitation centers in Zonguldak province center and Kozlu province serving
children with intellectual disabilities within the selected sample. While
attitude scale scores for sportive activities of mentally retared individuals
did not Show any significant diffrences acording to sex,age and monthly income
status it was found that parents had a specific diffrences int their
attitutudes toward sports activities of mentally retared individuals comped to
education level. It was determined that attitude scores of the participants
with university education were higher than the participants with primary
school,middle school, and high school.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |