1960larda etkili
okul tartışmalarının en çok konuşulan boyutlarından biri olan etkili öğretmenlik
ve bu öğretmenlere ait özellikler, bugün de eğitim ile ilişkilenen tüm
tarafların dikkatini çekmeye devam etmektedir. Etkili öğretmenler öğrencileri açısından, onların
tüm öğrenme fırsatlarından yaralanmalarını sağlamakta; veliler açısından
sınıflarında çocuklarına hem psikolojik, hem de fiziksel güvenlik yaratmakta; ülkeler
açısında ise, nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine rehberlik
etmektedirler. Bu metinde, etkili öğretime ilişkin pek çok prensibin ancak ve
ancak etkili öğretmenlerce sağlanabileceği gözler önününe serilirken, etkili
öğretmenlere ait bilinen pek çok özellik betimlenmektedir. Ancak, öğrenme ve
öğrenileceklere ilişkin sınırların belirsizliği, etkili öğretmenlerin ve onlara
ait özelliklerin tanımlanmasını zorlaştırdığından, etkili öğretmen
tanımlamalarına eklenen yeni boyutlar ve beceri alanları ile de metin genişletilmiştir. Böylece metin
boyunca etkili öğretim ve etkili öğretmene ait tanımlara, etkili öğretmenlerin
özelliklerine ve bu özelliklerin uygulamada nasıl somutlaştığına yer
verilmekte; bilgi ve teknoloji çağının beklentileri doğrultusunda etkili öğretmenlerden
beklenen: Eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim, işbirliği,
yaratıcılıkve yenilikçilik becerileri tanıtılmaktadır. 00
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/usbed
Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu