Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers' Views on Effective Use of 5E Model in Primary School Mathematics Education

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 3, 154 - 174, 23.10.2020

Öz

This study was carried out to investigate the classroom teachers' constructivist approach models, their use of the 5E Model in mathematics lessons, their opinions about the positive and negative aspects of the model, and their suggestions on what kind of applications can be used to enrich the model. The working group consisted of a classroom teacher (n = 9) with a service period of 9-33 years. The study is a descriptive study and purposeful sampling was used. The data were obtained by semi-structured interview technique and content analysis was performed. As a result of the study, it was stated that the teachers are not alien to the steps in this model, they generally use but do not know that they are called as "5E Model", although they have hesitations about using the model in the current classroom conditions, the majority of them find the 5E Model useful and it will be more suitable above the 3rd grade level.

Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Bayram, B. (2015). 5e modelinin 6. sınıf dil bilgisi öğretiminde başarıya, akademik motivasyona ve kalıcılığa etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bybee, R. W. (2019). Using the BSCS 5E Instructional Model to Introduce STEM. Retrieved from Disciplines.Başyazı.http://onlinedigitalpublishing.com/publication/?i=564160& article_id=3294046&view=articleBrowser&ver=html5#{%22issue_id%22:564160,%22view%22:%22articleBrowser%22,%22article_id%22:%223294046%22}
  • Dağ, T. (2015). 5E Öğrenme modeline uygun etkinliklerin ortaokul 1.sınıf öğrencilerinin matematik dersi kesirler konusundaki akademik başarılarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dodge, M. M. (2017). The effect of 5e instructional model on student engagement and transfer of knowledge in a 9th grade environmental science differentiated classroom. Unpublished Master's Thesis. Montana State University, Montana.
  • Erdoğdu, S. (2011). Elektrik konularının 5e modeline göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ergin, İ. (2006). Fizik Eğitiminde 5e modelinin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve hatırlama düzeyine etkisine bir örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi”. Unpublished doctorate dissertation, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ezberci Çevik, E. ve Öner Armağan, F. (2018). 5E öğrenme döngüsü modeliyle ilgili çalışmalara genel bir bakış. Journal of Social And Humanities Sciences Research. 5 (29), 3818-3836.
  • Göğüş, G. (2008). Müziksel ve matematiksel öğrenme başarısı arasındaki ilişki. Eğitim Fakültesi Dergisi 21(1), 79-89.
  • Güneş Koç, R. S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın yedinci sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hagerman, C. L. (2012). Effects Of The 5e learning cycle on student content comprehensıon and scientific literacy. Montana State Unıversıty, Montana.
  • Kara, H. (2018). 5E modeli destekli etkileşimli defterin öğrencilerin 
karışımlar konusundaki başarısına, 
motivasyon ve tutuma etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kozcu Çakır, N. & Güven, G. (2019). Effect of 5E Learning Model on Academic Achievement and Attitude towards the Science Course: A Meta-Analysis Study. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48 (2), 1111-1140
  • MEB. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen ön raporu. Retrieved from http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf.
  • MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Retrieved from http://www.meb.gov.tr/ meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf.
  • MMS (2002). Web site of miami museum of science, constructivism and five e’s. Retrieved from www.Miamisci.org.ph/Ipintro5e.html.
  • Öner, İ. E. (2015). Animasyon destekli 5e modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisi. Unpublished master’s thesis, Fırat Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S. & Bayri, N. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5e modelinin etkililiği. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 36-48.
  • Partnership for 21th Century Skills. (2008). 21st century skills, education & competitiveness. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519337.pdf.
  • Pulat, S. (2009). Impact of 5e learning cycle on sixth grade students’ mathematics achievement on and attitudes toward mathematics. Unpublished master’s thesis, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Rodriguez, S., Allen, K., Harron, J.R. & Qadri, S.A. (2019). Making and the 5e learning cycle. Science teacher (Normal, Ill.) 86 (5), 48-55
  • Stewart, I. (2019). Matematiğin kısa tarihi (S. Sevinç, Çev.). İstanbul: Alfa Publishing.
  • Şahiner, A. (2013). 5e modelinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi kümeler konusundaki erişi ve kalıcılığına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 49, 167-186.
  • Taşlıdere, E. (2015). A study ınvestigating the effect of treatment developed by ıntegrating the 5e and simulation on pre-service science teachers’ achievement in photoelectric effect. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(4), 777-792.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. & Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Publishing.
  • Yılmaz, A. (2018). Kavram karikatürleri destekli 5e modeli uygulamasının ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına, öğrenme kalıcılığına ve tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.

Teachers' Views on Effective Use of 5E Model in Primary School Mathematics Education

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 3, 154 - 174, 23.10.2020

Öz

This study was carried out to investigate the classroom teachers' constructivist approach models, their use of the 5E Model in mathematics lessons, their opinions about the positive and negative aspects of the model, and their suggestions on what kind of applications can be used to enrich the model. The working group consisted of a classroom teacher (n = 9) with a service period of 9-33 years. The study is a descriptive study and purposeful sampling was used. The data were obtained by semi-structured interview technique and content analysis was performed. As a result of the study, it was stated that the teachers are not alien to the steps in this model, they generally use but do not know that they are called as "5E Model", although they have hesitations about using the model in the current classroom conditions, the majority of them find the 5E Model useful and it will be more suitable above the 3rd grade level.

Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Bayram, B. (2015). 5e modelinin 6. sınıf dil bilgisi öğretiminde başarıya, akademik motivasyona ve kalıcılığa etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bybee, R. W. (2019). Using the BSCS 5E Instructional Model to Introduce STEM. Retrieved from Disciplines.Başyazı.http://onlinedigitalpublishing.com/publication/?i=564160& article_id=3294046&view=articleBrowser&ver=html5#{%22issue_id%22:564160,%22view%22:%22articleBrowser%22,%22article_id%22:%223294046%22}
  • Dağ, T. (2015). 5E Öğrenme modeline uygun etkinliklerin ortaokul 1.sınıf öğrencilerinin matematik dersi kesirler konusundaki akademik başarılarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dodge, M. M. (2017). The effect of 5e instructional model on student engagement and transfer of knowledge in a 9th grade environmental science differentiated classroom. Unpublished Master's Thesis. Montana State University, Montana.
  • Erdoğdu, S. (2011). Elektrik konularının 5e modeline göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ergin, İ. (2006). Fizik Eğitiminde 5e modelinin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve hatırlama düzeyine etkisine bir örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi”. Unpublished doctorate dissertation, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ezberci Çevik, E. ve Öner Armağan, F. (2018). 5E öğrenme döngüsü modeliyle ilgili çalışmalara genel bir bakış. Journal of Social And Humanities Sciences Research. 5 (29), 3818-3836.
  • Göğüş, G. (2008). Müziksel ve matematiksel öğrenme başarısı arasındaki ilişki. Eğitim Fakültesi Dergisi 21(1), 79-89.
  • Güneş Koç, R. S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın yedinci sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hagerman, C. L. (2012). Effects Of The 5e learning cycle on student content comprehensıon and scientific literacy. Montana State Unıversıty, Montana.
  • Kara, H. (2018). 5E modeli destekli etkileşimli defterin öğrencilerin 
karışımlar konusundaki başarısına, 
motivasyon ve tutuma etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kozcu Çakır, N. & Güven, G. (2019). Effect of 5E Learning Model on Academic Achievement and Attitude towards the Science Course: A Meta-Analysis Study. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48 (2), 1111-1140
  • MEB. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen ön raporu. Retrieved from http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf.
  • MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Retrieved from http://www.meb.gov.tr/ meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf.
  • MMS (2002). Web site of miami museum of science, constructivism and five e’s. Retrieved from www.Miamisci.org.ph/Ipintro5e.html.
  • Öner, İ. E. (2015). Animasyon destekli 5e modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisi. Unpublished master’s thesis, Fırat Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S. & Bayri, N. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5e modelinin etkililiği. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 36-48.
  • Partnership for 21th Century Skills. (2008). 21st century skills, education & competitiveness. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519337.pdf.
  • Pulat, S. (2009). Impact of 5e learning cycle on sixth grade students’ mathematics achievement on and attitudes toward mathematics. Unpublished master’s thesis, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Rodriguez, S., Allen, K., Harron, J.R. & Qadri, S.A. (2019). Making and the 5e learning cycle. Science teacher (Normal, Ill.) 86 (5), 48-55
  • Stewart, I. (2019). Matematiğin kısa tarihi (S. Sevinç, Çev.). İstanbul: Alfa Publishing.
  • Şahiner, A. (2013). 5e modelinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi kümeler konusundaki erişi ve kalıcılığına etkisi. Unpublished master’s thesis, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 49, 167-186.
  • Taşlıdere, E. (2015). A study ınvestigating the effect of treatment developed by ıntegrating the 5e and simulation on pre-service science teachers’ achievement in photoelectric effect. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(4), 777-792.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. & Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Publishing.
  • Yılmaz, A. (2018). Kavram karikatürleri destekli 5e modeli uygulamasının ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına, öğrenme kalıcılığına ve tutumlarına etkisi. Unpublished master’s thesis, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşegül Büyükkarcı 0000-0002-0881-117X

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Büyükkarcı, A. (2020). Teachers’ Views on Effective Use of 5E Model in Primary School Mathematics Education. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 2(3), 154-174.

 https://dergipark.org.tr/usbed

Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu

by-nc-nd.svg