Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversiteye Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Yaratıcı Drama ile Uygulanan Oryantasyon Programı Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 5, 239 - 256, 01.10.2021

Öz

Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler birçok sorunla karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlardan biri olan uyum problemlerinin üstesinden gelmek amacıyla oryantasyon programları hazırlanmakta ve uygulanmaktadır. Oryantasyon programlarında kullanılabilecek etkin yöntemlerden biri de yaratıcı dramadır. Çünkü yaratıcı dramanın amaçlarından kendini tanıma, gerçekleştirme ve başkalarıyla iletişim becerisi geliştirme, iş birliği yapabilme-birlikte çalışma becerisi geliştirme; oryantasyon programının kazanımlarını da karşılamaktadır. Bu çalışmada üniversiteye yeni başlayan sınıf öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanan oryantasyon programının etkililiği hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desen kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Akdeniz bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıfa başlayan 30 gönüllü öğrenci, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Yaratıcı drama etkinlikleri “Tanışma, İletişim ve Etkileşim”, “Güven ve Uyum” ile “Üniversite ve Eğitim Fakültesini Tanıma” olmak üzere üç atölyede okulun açıldığı ilk üç gün boyunca toplam 16 saat sürmüştür. Etkinlikler uzman görüşü dahilinde planlanmış ve drama lideri/eğitmeni olan araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler fenomenolojik kodlama yapılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin en başta oryantasyon programına dair olumsuz düşüncelere ve önyargılara sahip oldukları görülmüştür. Buna rağmen yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanan oryantasyon programının öğrencilerin kişisel özelliklerine katkı sağladığı, tanıma ve uyum sürecini kolaylaştırdığı, öğretmenlik mesleğini ve yaratıcı dramayı benimseme konusunda faydalı olduğuna dair görüşler ortaya konulmuştur. Uygulamanın sonunda yaratıcı drama yönteminin oryantasyon programının amaçlarına ulaşmada etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Abacı, S., Tepeli, K., ve Erbay, F. (2015). Yaratıcı drama eğitiminin ergenlerin sosyal becerilerine etkisi. Yara¬tıcı Drama Dergisi, 10(2), 191-200.
  • Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akhan, N. E., Acar, H., ve Güngör, B. (2018). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum programı öncesi ve sonrasındaki metaforları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 174-194.
  • Akhan, N. E., ve Arık Karamık, G. (2019). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyumlarının yaratıcı drama ile sağlanması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 141-152.
  • Akhan, N. E. ve Demir, K. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının fakülteye uyum süreçlerinin yaratıcı drama ile desteklenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 266-292.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıkulaç, A. (2008). 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bir öğretim tekniği olarak “drama”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altuntaş, O., ve Altınova, H.H. (2015a). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerilerine etkisi. Electronic Turkish Studies, 10(4), 49-62.
  • Altuntaş, O., ve Altınova, H.H. (2015b). Yaratıcı Drama Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Gereksinimlerine Etkisi. Electronic Turkish Studies, 10(11), 113-126.
  • Antepli, A. S., Haktanır, G., ve Cihangir, S. (2000). Drama eğitimi almanın yetişkinlerin benlik kavramları üzerine etkisi, 2. drama liderleri buluşması ve ulusal drama semineri içinde (121-130), Ankara: Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi.
  • Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açısından değerlendirilmesi, Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3- 4), 27-43.
  • Aykaç, M. ve Aykaç, N. (2019). Yaratıcı drama temelli etkinliklerin kültürlerarası duyarlılık ve göçmen algısı üzerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 73-98.
  • Baker, R. W., McNeil, O., ve Siryk, B. (1985). Expectations and reality in freshman adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 32, 94-103.
  • Batdı, V. Vve Elaldı, S. (2020). Effects of drama method on social communication skills: A comparative analysis. International Journal of Research in Education and Science, 6(3), 435-457.
  • Beekhoven, S., De Song, U., ve Van Hout, H. (2004). The impact of first-year students‘ living situation on the integration process and study progress. Educational Studies, 30(3), 277-290.
  • Berber, Ş. S. (2015). Okul öncesi 5 yaş çocukları için eğitici drama temelli okula uyum programının değerlen¬dirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceyhan, E. (1995). Oryantasyon eğitimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 42, 14-15.
  • Debre, İ. (2008). İlköğretim sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde ders anlatım stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılmasının öğrencinin başarı düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 161-179.
  • Dodwell, C. (2002). Building relationships through drama: The action track project (1). Research in Drama Education, 7(1), 43-48.
  • Evin, G. İ. (2009). Yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34(360), 5-13.
  • Genç, N. H. (2004). Drama eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğretmen, arkadaş, eğitim ve okula yönelim tutumlarına etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 314, 30-38.
  • Gerdes, H., ve Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social and academic adjustment of college students: a longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281-286.
  • Giaitzis, L. (2007). Using dramatic activity to enhance junior core french students’ motivation and oral communication skills. USA: Brook University, St. Catharines, Ontorio.
  • Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Huı, A., ve Lau, S. (2006). Drama education: A touch of the creative mind and communicative expressive ability of elementary school children in Honk Kong. Thinking Skills and Creativity, 1(1), 34-40.
  • Kafalı, E. (2011). Yüksek öğretime yeni başlayan öğrencilerin uyum becerilerini etkileyen faktörlerin değer¬lendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Te¬kirdağ.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., ve Dicle, A. N. (2005). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Kartal, T. (2009). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi ilk çağ tarihi konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Kaya, D. (2011). Yetişkin zihin engelli bireylerin sosyal becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Köseoğlu, İ. (2006). Coğrafya öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Selcik, O. ve Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • Sevim, S. A., ve Yalçın, İ. (2006). Kısa süreli bir oryantasyon programı denemesi: Öğrencilerin uyum düzeyleri ve programa ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 217-233.
  • Şimşek Aylıkçı, E. (2001). Sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin kalıcılığın artırılmasında kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıseven, I., ve Aykaç, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişisel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013(15), 329-348.
  • Türktan, N. S. (2003). The effect and therapeutic factors involved in short-term semi-structured support group intervention fore enhancing adjustment of freshman in transition to university, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünsal, B. (2005). İlköğretim ikinci kademe (6, 7, 8. sınıflar) Türkçe dersinde drama yönteminin çocukların dil ve anlatım becerilerine katkısı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., Sundur, T. Y., ve Ekşisu, M. (2014). Ortaöğretime uyum programı pilot uygulama ve değer¬lendirme raporu. http://www.meb.gov.tr/earged/unicef/ORTAogRETi-ME_UYUM_PROGRAMI_PILOT_UYGULAMA_VE_DEGERLENDIRME_RAPORU.pdf. 02.11.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The Views of the Students Who Newly Started Training at the Department of Primary School Teaching at University about Orientation Program Applied with Creative Drama Activities

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 5, 239 - 256, 01.10.2021

Öz

Students who newly started university confront many different problems. Adaptation problems are the most common of them. University orientation programs are prepared and applied for the students to overcome all these problems. Creative drama is one of the most effective methods of orientation programs. The objectives of creative drama such as self knowledge, self realisation, developing communication skill with the others, and cooperation-developing working together, also provide the gains of orientation programs. In this study, it was aimed at finding out the views of the students who newly started training at the department of primary school teaching at university about orientation program applied with creative drama activities. Phenomenological research design was used in the study. The tool of this research consisted of 30 voluntary students starting the first grade at the department of primary school teaching at a state university in the Mediterranean Region in 2018-2019 academic year. Creative drama activities took 16 hours totaly at three workshops, under the titles of “Meeting, Communication and Interaction”, “Confidence and Adaptation” and “Recognizing the University and Faculty of Education” during the first three days. Activities were planned according to the experts’ opinion and worked out by the researcher, a drama leader/instructor. Structured interview form including two open-ended questions was used as data collection tool. Data were analyzed by using content analysis method. It was observed that students, at first, had some negative thoughts and prejudices about orientation program when we examined the findings of the study. Nevertheless, it was obtained that orientation program which was applied with creative drama activities contributed to the students’ personal characteristics, eased the recognition and adaptation process and was helpful about adapting teaching profession and creative drama. It can be commented that the method of creative drama is efficient at the fruition of the objectives of the research.

Kaynakça

  • Abacı, S., Tepeli, K., ve Erbay, F. (2015). Yaratıcı drama eğitiminin ergenlerin sosyal becerilerine etkisi. Yara¬tıcı Drama Dergisi, 10(2), 191-200.
  • Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akhan, N. E., Acar, H., ve Güngör, B. (2018). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum programı öncesi ve sonrasındaki metaforları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 174-194.
  • Akhan, N. E., ve Arık Karamık, G. (2019). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyumlarının yaratıcı drama ile sağlanması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 141-152.
  • Akhan, N. E. ve Demir, K. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının fakülteye uyum süreçlerinin yaratıcı drama ile desteklenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 266-292.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıkulaç, A. (2008). 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bir öğretim tekniği olarak “drama”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altuntaş, O., ve Altınova, H.H. (2015a). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerilerine etkisi. Electronic Turkish Studies, 10(4), 49-62.
  • Altuntaş, O., ve Altınova, H.H. (2015b). Yaratıcı Drama Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Gereksinimlerine Etkisi. Electronic Turkish Studies, 10(11), 113-126.
  • Antepli, A. S., Haktanır, G., ve Cihangir, S. (2000). Drama eğitimi almanın yetişkinlerin benlik kavramları üzerine etkisi, 2. drama liderleri buluşması ve ulusal drama semineri içinde (121-130), Ankara: Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi.
  • Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açısından değerlendirilmesi, Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3- 4), 27-43.
  • Aykaç, M. ve Aykaç, N. (2019). Yaratıcı drama temelli etkinliklerin kültürlerarası duyarlılık ve göçmen algısı üzerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 73-98.
  • Baker, R. W., McNeil, O., ve Siryk, B. (1985). Expectations and reality in freshman adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 32, 94-103.
  • Batdı, V. Vve Elaldı, S. (2020). Effects of drama method on social communication skills: A comparative analysis. International Journal of Research in Education and Science, 6(3), 435-457.
  • Beekhoven, S., De Song, U., ve Van Hout, H. (2004). The impact of first-year students‘ living situation on the integration process and study progress. Educational Studies, 30(3), 277-290.
  • Berber, Ş. S. (2015). Okul öncesi 5 yaş çocukları için eğitici drama temelli okula uyum programının değerlen¬dirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceyhan, E. (1995). Oryantasyon eğitimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 42, 14-15.
  • Debre, İ. (2008). İlköğretim sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde ders anlatım stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılmasının öğrencinin başarı düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 161-179.
  • Dodwell, C. (2002). Building relationships through drama: The action track project (1). Research in Drama Education, 7(1), 43-48.
  • Evin, G. İ. (2009). Yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34(360), 5-13.
  • Genç, N. H. (2004). Drama eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğretmen, arkadaş, eğitim ve okula yönelim tutumlarına etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 314, 30-38.
  • Gerdes, H., ve Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social and academic adjustment of college students: a longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281-286.
  • Giaitzis, L. (2007). Using dramatic activity to enhance junior core french students’ motivation and oral communication skills. USA: Brook University, St. Catharines, Ontorio.
  • Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Huı, A., ve Lau, S. (2006). Drama education: A touch of the creative mind and communicative expressive ability of elementary school children in Honk Kong. Thinking Skills and Creativity, 1(1), 34-40.
  • Kafalı, E. (2011). Yüksek öğretime yeni başlayan öğrencilerin uyum becerilerini etkileyen faktörlerin değer¬lendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Te¬kirdağ.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., ve Dicle, A. N. (2005). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Kartal, T. (2009). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi ilk çağ tarihi konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Kaya, D. (2011). Yetişkin zihin engelli bireylerin sosyal becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Köseoğlu, İ. (2006). Coğrafya öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Selcik, O. ve Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • Sevim, S. A., ve Yalçın, İ. (2006). Kısa süreli bir oryantasyon programı denemesi: Öğrencilerin uyum düzeyleri ve programa ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 217-233.
  • Şimşek Aylıkçı, E. (2001). Sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin kalıcılığın artırılmasında kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıseven, I., ve Aykaç, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişisel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013(15), 329-348.
  • Türktan, N. S. (2003). The effect and therapeutic factors involved in short-term semi-structured support group intervention fore enhancing adjustment of freshman in transition to university, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünsal, B. (2005). İlköğretim ikinci kademe (6, 7, 8. sınıflar) Türkçe dersinde drama yönteminin çocukların dil ve anlatım becerilerine katkısı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., Sundur, T. Y., ve Ekşisu, M. (2014). Ortaöğretime uyum programı pilot uygulama ve değer¬lendirme raporu. http://www.meb.gov.tr/earged/unicef/ORTAogRETi-ME_UYUM_PROGRAMI_PILOT_UYGULAMA_VE_DEGERLENDIRME_RAPORU.pdf. 02.11.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurbanu Şeren 0000-0002-0119-1684

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2021
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Şeren, N. (2021). Üniversiteye Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Yaratıcı Drama ile Uygulanan Oryantasyon Programı Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 3(5), 239-256.

 https://dergipark.org.tr/usbed

Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu

by-nc-nd.svg