Bu çalışma, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının değerler eğitimi ile öğretmenlik meslek tutumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak öğretmenlik mesleği tutumu için Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlar Ölçeği, değerler eğitimi tutumlarını ölçmek için Değerler Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına online formlar ulaştırılmış dönüş yapan öğretmen adaylarının veri toplama formları incelenmiştir. Eksik ve hatalı formlar analiz dışı bırakılarak 261 öğretmen adayının cevapları analiz edilmiştir. Veriler hem betimsel analiz yapılmış korelasyon analizinde ise normal dağılım göstermediği için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği tutumları ile değerler eğitimi tutumlarının yüksek olduğunu, ve iki değişken arasında orta düzeyde pozitif yönde korelasyon tespit edilmiştir.
Öğretmenlik mesleği değerler eğitimi değerler eğitimi dersi lisans düzeyi
Yok
Yok
Yok
This study aims to examine the relationship between values education and attitudes towards teaching profession of pre-service teachers receiving pedagogical formation education. The study was conducted using relational survey model, one of the quantitative research designs. The Attitudes Towards Teaching Profession Scale was used to measure attitudes towards teaching profession and the Values Education Attitude Scale was used to measure attitudes towards values education. Online forms were sent to the pre-service teachers and the data collection forms of the returning pre-service teachers were analysed. Incomplete and incorrect forms were excluded from the analysis and the answers of 261 pre-service teachers were analysed. The data were analysed both descriptively and in correlation analysis, Pearson correlation coefficient was calculated since the data did not show normal distribution. The results of the research showed that pre-service teachers' attitudes towards teaching profession and values education attitudes were high, and a moderate positive correlation was found between the two variables.
Teaching profession values education values education course undergraduate level
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 9 |
https://dergipark.org.tr/usbed
Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu