This research aims to determine the extent to which 21st-century skills are covered in the fifth-grade Turkish and fifth-grade English coursebooks in Türkiye. Coursebooks are one of the most used resources in language teaching and should be designed to meet the needs of the era. We consider important for students to be equipped with skills that respond to the demands of the 21st century. In Türkiye, the Board of Education, responsible for coursebooks, addresses 21st century skills under the headings of language and communication, literacy, learning, self, work, critical thinking, social and emotional, and basic skills, along with related subheadings. In this context, in line with the research objective we preferred a qualitative research method, document analysis. We conducted data analysis through document analysis. The findings indicate that neither of the coursebooks fully covers 21st century skills. As a result of the research, we emphasized that 21st century skills should be more prominently featured in the curriculum and coursebooks. Based on the results obtained in the research, we recommended to address work skills in a separate theme and unit, while integrating self and basic values throughout the book's topics. Additionally, for future research, it is suggested to examine the extent to which used or designed coursebooks incorporate 21st century skills.
21st century skills Turkish coursebook English coursebook Secondary school
Bu araştırma ile Türkiye’deki beşinci sınıf Türkçe ve beşinci sınıf İngilizce ders kitaplarında bulunan 21. yüzyıl becerilerine hangi boyutlarda yer verildiğini tespit etmek amaçlanmıştır. Ders kitapları, dil öğretiminin gerçekleşmesinde en çok kullanılan kaynaklardan birisidir ve çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Öğrencilerin 21. yüzyılın ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte yetişebilmeleri, 21. yüzyılın becerileriyle donatılmaları ise önemli görülmektedir. Türkiye’deki ders kitaplarından sorumlu olan Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 21. yüzyıl becerileri; dil ve iletişim, okuryazarlık, öğrenme, benlik, çalışma, üst düzey düşünme, sosyal ve duygusal ve temel beceriler başlıkları ve bu başlıklara bağlı alt başlıklar şeklinde ele alınmaktadır. Bu kapsamda, araştırmanın amacına uygun şekilde nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tercih edilmiştir. Verilerin analizi alanlarında uzman araştırmacılar tarafından kodlama yapılarak doküman analizi ile sağlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre her iki ders kitabının 21. yüzyıl becerilerini tam olarak kapsamadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, 21. yüzyıl becerilerinin müfredatta ve ders kitaplarında daha fazla yer alması gerektiği vurgulanmaktadır. Araştırmada elde edilen bu sonuçlara göre, çalışma becerilerinin ayrı bir tema ve ünitede, benlik ve temel değerlerin ise kitap genelindeki konularla ele alınması önerilmektedir. Ayrıca, gelecekteki araştırmalarda kullanılan veya tasarlanan ders kitaplarının ise 21. yüzyıl becerileri bakımından incelenmesi önerilmektedir.
21. yüzyıl becerileri Türkçe ders kitabı İngilizce ders kitabı Ortaokul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 10 |
https://dergipark.org.tr/usbed
Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu