Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın ve erkek lise öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının araştırılması

Yıl 2016, , 93 - 101, 23.09.2016
https://doi.org/10.18826/ijsets.14890

Öz

Amaç: Araştırma kadın ve erkek lise öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.

Materyal ve Yöntem: Araştırma tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni Burdur il merkezi ve seçilmiş ilçelerdeki lise kurumlarından, örneklem gurubu ise bu okullarda okuyan 9,10,11,12 sınıf öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler yazılı kaynaklardan ve anket yöntemiyle elde edilmiştir. Anket olarak Güllü ve Güçlü (2009)tarafından geliştirilen ortaöğretim öğrencileri için Beden Eğitimi ve Spor dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Anketler örneklem gurubuna tesadüfî örneklem yöntemiyle bire bir görüşülerek uygulanmıştır. Ankete 522 Kadın,428 Erkek olmak üzere toplam 950 birey cevap vermiştir. Elde edilen veriler istatistik işlem için bilgisayar ortamına aktarılmış olup istatistik işlem olarak, frekans (%) ve değişkenler arası farkın tespiti için Independent Samples T test uygulanmıştır. Farklılıkların tespitinde 0,05 manidarlık düzeyi kabul edilerek her bir soruya verilen cevap dağılımları ve ortalamalarına göre yorumlar yapılmıştır.

Bulgular: Elde edilen verilere göre; araştırma kapsamında liselerde okuyan öğrencilerin verdikleri cevap ortalamalarına göre, Beden Eğitimi ve Spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu; cinsiyetler arası karşılaştırmalı istatistiksel işlemde 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir(p<0,05).

Sonuçlar: Araştırmaya katılan öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının olumlu olduğu, ancak erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha olumlu tutum sergilediklerini söyleyebiliriz.

Kaynakça

  • Altay, F., Özdemir, Z .(2006). “Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim 1.Kademesinde Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması” 9.Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi.3–5Kasım, Muğla Üniversitesi ve Muğla: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aybek, A., İmamoğlu, O & Taşmektepligil., M.Y. (2011). “Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine ve Ders Dışı Etkinliklere Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”, Journal Of Sports And
  • Performance Researches, 2(2).
  • Christodoulidis, T., A. Papaioannou,A., & Digelidis,N. (2001).“ Motivational climate and attitudes towards exercise in Greek senior high school A year-long intervention”, European Journal of Sport Science, 1(4), 1-12.
  • Demirhan, G., Altay,F. (2001). “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği II”, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 9-20.
  • Demirhan,G.,Koca,C. (2004).An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical
  • Education With Regard To Sex and Sport Participation, Perceptual and Motor Skills”, 98, 754-758
  • Ercan, A. R. (1998).“Eğitimde Başarı İçin Öğrenci Tanıma Teknikleri”,(Üçüncü Baskı), Milli Eğitim Basımevi, Ankara
  • Ergün, M.& Ersoy, Ö. (2014). Hollanda, Romanya ve Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (2), s. 673-700.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 99-104.
  • Güllü, M., Güçlü, M.(2009). “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirmesi”, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 3, sayı 2.
  • Hünük, D. (2006). “Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması”. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Programı, Ankara
  • İnceoğlu, M.(2000). Tutum Algı İletişim, Verso Yayıncılık, Ankara
  • Kangalgil, M., Hünük,D., & Demirhan.,G. (2004).Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Beden Eğitimine İlişkin Tutumları, 17-24 Kasım 2004, 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kemer/Antalya
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, N.(1991). Pedagojik Temeller Çevresinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirilmesinde Mesleki Problemler,1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık, s.311,İzmir.
  • Kangalgil, M., Hünük,D.,& Demirhan.,G. (2006), “İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması”, Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57
  • Kağıtçıbaşı, Ç.(2005).Yeni İnsan ve İnsanlar, (Onuncu Basım).İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Koç, S.(2005). Beden Eğitimi ve Sporda Beceri Gelişimi, İstanbul, Yaylacık Matbaa.
  • Özyiğit, C.(1995). “ Hareket 1. Eğitim Kurumunda Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu’’, 19-21, Aralık, s. 78-82, İzmir.
  • Pangrazi, R.P. (2001). Dynamic Physical Education For Elementry School. Boston, Allyn & Bacon.
  • Silverman, S., & Scrabis,K.A. (2004). A Review Of Research On Instructional Theory İn Physical Education 2002-2003. International Journal of Physical Education, 41, (1), 4-12.
  • Şerif, M.,Şerif, M.J. (1996). Sosyal Psikolojiye Giriş, 1.Baskı, (M.Atakay, A.Yavuz), Sosyal Yayınlar, İstanbul
  • Şişko, M.,Demirhan,G.(2002). İlköğretim Okulları ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları. Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 205-210.
  • Taşğın, Ö., Tekin,M., & Çamlıca,C.(2005).Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, C.4 Sayı:13 S:80-95, Ankara.
  • Taşğın, Ö.,& Tekin,M.(2009).Çeşitli Değişkenlere Göre İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 457-466.
  • Tezcan, M. (1995).Sosyolojiye Giriş, (Dördüncü Baskı), Ankara, Feryat Matbaası.

Investigation of high school male and female students‘ attitudes towards Physical Education and Sports course

Yıl 2016, , 93 - 101, 23.09.2016
https://doi.org/10.18826/ijsets.14890

Öz

Aim: The investigation has been made in order to define high school male and female students’ attitudes towards physical education and sports course.

Material and Methods: The Research is in research screening model. The population of the study is consisted of Burdur province and high schools located in the selected district and the sample group consists of students studying at the 9th, 10th, 11th, 12th grade in these schools. The data have been obtained from the written sources and by using survey methods. The attitude scale of physical education and sports classes for secondary school students developed by Güllü and Güçlü (2007) has been used. Questionnaires have been applied to the sample group by being consulted with one to one by sampling method. 950 individuals in total, 522 women and 428 men, have answered to the questionnaire.

The data obtained have been transferred to a computer for statistical process and as statistical procedures, frequency (%) and Independent samples t- test, to determine the difference between variables, have been applied. In the detection of differences, reviews have been made by being adopting the significance level of 0.05 in compliance with the answer distributions given to each question and the averages.

Results: According to the obtained data; according to the responses of the surveyed high school students studying in average, their attitudes are positive to physical education and sports lessons; it is seen that there is a significant relationship in the significance level of 0,05 in comparative statistical procedures (p <0.05) .

Conclusion: As a result; we can say that students' attitudes towards physical education and sports classes participated in the survey are positive, but male students have more positive attitudes than female students.

Kaynakça

  • Altay, F., Özdemir, Z .(2006). “Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim 1.Kademesinde Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması” 9.Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi.3–5Kasım, Muğla Üniversitesi ve Muğla: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aybek, A., İmamoğlu, O & Taşmektepligil., M.Y. (2011). “Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine ve Ders Dışı Etkinliklere Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”, Journal Of Sports And
  • Performance Researches, 2(2).
  • Christodoulidis, T., A. Papaioannou,A., & Digelidis,N. (2001).“ Motivational climate and attitudes towards exercise in Greek senior high school A year-long intervention”, European Journal of Sport Science, 1(4), 1-12.
  • Demirhan, G., Altay,F. (2001). “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği II”, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 9-20.
  • Demirhan,G.,Koca,C. (2004).An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical
  • Education With Regard To Sex and Sport Participation, Perceptual and Motor Skills”, 98, 754-758
  • Ercan, A. R. (1998).“Eğitimde Başarı İçin Öğrenci Tanıma Teknikleri”,(Üçüncü Baskı), Milli Eğitim Basımevi, Ankara
  • Ergün, M.& Ersoy, Ö. (2014). Hollanda, Romanya ve Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (2), s. 673-700.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 99-104.
  • Güllü, M., Güçlü, M.(2009). “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirmesi”, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 3, sayı 2.
  • Hünük, D. (2006). “Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması”. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Programı, Ankara
  • İnceoğlu, M.(2000). Tutum Algı İletişim, Verso Yayıncılık, Ankara
  • Kangalgil, M., Hünük,D., & Demirhan.,G. (2004).Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Beden Eğitimine İlişkin Tutumları, 17-24 Kasım 2004, 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kemer/Antalya
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, N.(1991). Pedagojik Temeller Çevresinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirilmesinde Mesleki Problemler,1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık, s.311,İzmir.
  • Kangalgil, M., Hünük,D.,& Demirhan.,G. (2006), “İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması”, Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57
  • Kağıtçıbaşı, Ç.(2005).Yeni İnsan ve İnsanlar, (Onuncu Basım).İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Koç, S.(2005). Beden Eğitimi ve Sporda Beceri Gelişimi, İstanbul, Yaylacık Matbaa.
  • Özyiğit, C.(1995). “ Hareket 1. Eğitim Kurumunda Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu’’, 19-21, Aralık, s. 78-82, İzmir.
  • Pangrazi, R.P. (2001). Dynamic Physical Education For Elementry School. Boston, Allyn & Bacon.
  • Silverman, S., & Scrabis,K.A. (2004). A Review Of Research On Instructional Theory İn Physical Education 2002-2003. International Journal of Physical Education, 41, (1), 4-12.
  • Şerif, M.,Şerif, M.J. (1996). Sosyal Psikolojiye Giriş, 1.Baskı, (M.Atakay, A.Yavuz), Sosyal Yayınlar, İstanbul
  • Şişko, M.,Demirhan,G.(2002). İlköğretim Okulları ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları. Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 205-210.
  • Taşğın, Ö., Tekin,M., & Çamlıca,C.(2005).Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, C.4 Sayı:13 S:80-95, Ankara.
  • Taşğın, Ö.,& Tekin,M.(2009).Çeşitli Değişkenlere Göre İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 457-466.
  • Tezcan, M. (1995).Sosyolojiye Giriş, (Dördüncü Baskı), Ankara, Feryat Matbaası.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ BİLİMLERİ
Yazarlar

Kadir Pepe

Rabia Özkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Pepe, K., & Özkurt, R. (2016). Investigation of high school male and female students‘ attitudes towards Physical Education and Sports course. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 2(3), 93-101. https://doi.org/10.18826/ijsets.14890