Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The investigation of the anxiety level of the students prior to exams and competitions participating to the contests for secondary and high schools in Rize province

Yıl 2016, , 159 - 166, 26.12.2016
https://doi.org/10.18826/useeabd.282689

Öz

Aim: The aim of this research is to investigate the level of the anxiety of
the students prior to exams and competitions participating to the competitions
for high schools and secondary schools in Rize province.

Material and Methods: First of all, we applied to provincial and district
national education directorates in writing and gave information about the
purpose of the study. The surveys were conducted prior to exams and
competitions in the schools. Spielberger’s State Anxiety Inventory was used in
order to determine the level of the students’ anxiety. In addition, some
questions regarding personal information were added to the inventory. MS Excel
for Windows was utilised for organising the data and for drawing graphics while
SPSS for Windows (version 21) was used for statistical tests and MS Word 2013
for writing purposes. Normality tests of Kolmogorov-Smirnov (K-S) test and
Shapiro-Wilk test were primarily executed for statistical analysis of the
obtained data. As the dataset does not have a normal distribution, the
non-parametric tests of Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test were
performed. Besides, Pearson correlation analysis was applied so as to determine
the degree and direction of the relations between the variables.
 

Results: The results showed that there is; a very weak
correlation in the same direction between pre-exam and pre-competition anxiety
scores of the secondary school students (r=0.147 p<0.05); very weak
correlation in the same direction between pre-exam and pre-competition anxiety
scores of the female students (r=0.245 P<0.05); very weak correlation in the
same direction between pre-exam anxiety scores of female and male students
(r=0.129 P<0.05); very weak correlation in the same direction between
pre-exam and pre-competition anxiety scores of volleyball players (r=0.151
p<0.05)



Conclusion: According to the
results, it is observed that the difference between pre-exam and
pre-competition anxiety scores of the players-students with respect to school
type, gender and sport branch was not significant.
    

Kaynakça

  • Atasoy, S. (2012). Farklı Yaş Gruplarının Merkezi Sınavlara Hazırlanma Sürecindeki Durumluk Kaygı Düzeyleri ve Gelecek Zaman Perspektiflerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Başaran, M. H. (2008). Sporcularda durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Baştuğ G. (2009). Bayan voleybolcuların müsabaka dönemi kaygı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi’. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11 (3): 15–20.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerde Sınav Kaygısı, Matemetik Kaygısı, Genel Başarı ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İstanbul Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çelik, G. (2010) . Judocuların Öğrenim Durumuna Göre Müsabaka Öncesi Durumluk Kaygı Düzeyleri. Dumlupınar Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya
  • Civan, A. Arı, R., Görücü, A. ve Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7,194-206.
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyuneğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(1), 154-164.
  • Hembree, R. (1988). Correlates, Causes, Effects, And Treatment Of Test Anxiety. Review Of Educational Research Spring, 58 (1), 47-77.
  • Onyeizughbo, E. U. (2010). Self efficacy, gender and trait anxiety as moderators of test anxiety. Electronic Journal of Research In Educational Psychology, 8(1), 299,312.
  • Öner, N. Le Compte, A. (1983). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayını.
  • Özbekçi, F. (1989). Farklı Spor Dallarında Yaşanan Müsabaka Stres Düzeylerinin Araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgül F. (2003), Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sazak, N. ve Ece S. (2004). Özel yetenek sınavına giren lise öğrencilerinin kaygı düzeylerinin araştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 5(8) 102-113.
  • Selya , H. (1998). Stres without distress (ed. Barbora Woods), Applyine Psycpologyto sport Hodder-Stoughton içinde (s. 98-109).
  • Spielberger, C.D. Gorsuch, R.L, Lushene, R.E. (1970). Test manual for the State Trait Anxiety Inventory. Palo Alto, California: Consulting Psychologists Press.
  • Tekbaş, S. (2009). Edirne Merkez İlçede İlköğretim Son Sınıf Örencilerinde OKS ve Lise Son Sınıf Örencilerinde ÖSS üzerinden Sınav Kaygısı ve Etkileyen Etmenler, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Yücel E.O. (2003), Taekwondocuların Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Müsabakalardaki Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

Rize ilinde ortaokul ve liselerarası yarışmalara katılan öğrencilerin sınav ve müsabaka öncesi kaygı düzeylerinin araştırılması

Yıl 2016, , 159 - 166, 26.12.2016
https://doi.org/10.18826/useeabd.282689

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı Rize'de ortaokul ve
liselerarası yarışmalara katılan öğrencilerin sınav ve müsabaka öncesi kaygı
düzeylerinin araştırılmasıdır.

Materyal ve Yöntem: Çalışmada
öncelikli olarak İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve okullara yazılı olarak
müracaat edilmiş ve çalışmanın amacıyla ilgili bilgi verilmiştir. Gerekli
izinler alınarak ilgili okullarda sınav ve müsabaka öncesinde anket
uygulanmıştır. Araştırmada yer alan öğrencilerin kaygı düzeylerini belirlemek
için Spielberger’in geliştirdiği durumluk kaygı envanteri kullanılmıştır.
Ayrıca envantere deneklerin bazı kişisel bilgilerini içeren sorular
eklenmiştir.

Verilerin
derlenip düzenlenmesi ve grafiklerin çiziminde Windows için MS Excel (Ofis
2013), istatistik testlerde Windows için SPSS (sürüm 21) ve yazımda Windows
için MS Word (Ofis 2013) paket programları kullanılmıştır. Elde edilen verilere
öncelikle normallik testlerinden Kolmogrov-Smirnov (K-S) testi ve Shapiro-Wilk
testi uygulanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olmaması nedeniyle
non-parametrik testler olan Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi
uygulandı. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkilerin derecesini ve yönünü
incelemek amacıyla Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır.

Bulgular: Analiz
sonuçları ortaokul öğrencilerinin sınav öncesi kaygı puanı ile müsabaka öncesi
kaygı puanı arasında aynı yönde (r=0.147 p<0.05) çok zayıf düzeyde; kız
öğrencilerin sınav öncesi kaygı puanı ile müsabaka öncesi kaygı puanı arasında
aynı yönde (r=0.245 P<0.05) çok zayıf düzeyde; kız ve erkek öğrencilerin
sınav öncesi kaygı puanı arasında aynı yönde (r=0.129 P<0.05) çok zayıf
düzeyde ve voleybolcuların sınav öncesi kaygı puanı ile müsabaka öncesi kaygı puanı
arasında aynı yönde (r=0.151 p<0.05) çok zayıf düzeyde korelasyon olduğunu
gösterdi.


























Sonuçlar: Analiz sonuçlarına göre, okul türüne göre, cinsiyete
göre ve spor dalına göre sporcu-öğrencilerin müsabaka öncesi kaygı puanları ve
sınav öncesi kaygı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın
olmadığı görülmüştür.
    

Kaynakça

  • Atasoy, S. (2012). Farklı Yaş Gruplarının Merkezi Sınavlara Hazırlanma Sürecindeki Durumluk Kaygı Düzeyleri ve Gelecek Zaman Perspektiflerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Başaran, M. H. (2008). Sporcularda durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Baştuğ G. (2009). Bayan voleybolcuların müsabaka dönemi kaygı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi’. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11 (3): 15–20.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerde Sınav Kaygısı, Matemetik Kaygısı, Genel Başarı ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İstanbul Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çelik, G. (2010) . Judocuların Öğrenim Durumuna Göre Müsabaka Öncesi Durumluk Kaygı Düzeyleri. Dumlupınar Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya
  • Civan, A. Arı, R., Görücü, A. ve Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7,194-206.
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyuneğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(1), 154-164.
  • Hembree, R. (1988). Correlates, Causes, Effects, And Treatment Of Test Anxiety. Review Of Educational Research Spring, 58 (1), 47-77.
  • Onyeizughbo, E. U. (2010). Self efficacy, gender and trait anxiety as moderators of test anxiety. Electronic Journal of Research In Educational Psychology, 8(1), 299,312.
  • Öner, N. Le Compte, A. (1983). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayını.
  • Özbekçi, F. (1989). Farklı Spor Dallarında Yaşanan Müsabaka Stres Düzeylerinin Araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgül F. (2003), Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sazak, N. ve Ece S. (2004). Özel yetenek sınavına giren lise öğrencilerinin kaygı düzeylerinin araştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 5(8) 102-113.
  • Selya , H. (1998). Stres without distress (ed. Barbora Woods), Applyine Psycpologyto sport Hodder-Stoughton içinde (s. 98-109).
  • Spielberger, C.D. Gorsuch, R.L, Lushene, R.E. (1970). Test manual for the State Trait Anxiety Inventory. Palo Alto, California: Consulting Psychologists Press.
  • Tekbaş, S. (2009). Edirne Merkez İlçede İlköğretim Son Sınıf Örencilerinde OKS ve Lise Son Sınıf Örencilerinde ÖSS üzerinden Sınav Kaygısı ve Etkileyen Etmenler, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Yücel E.O. (2003), Taekwondocuların Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Müsabakalardaki Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm SPOR EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Aslan Kalkavan

Gökhan Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 26 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Kalkavan, A., & Çakır, G. (2016). The investigation of the anxiety level of the students prior to exams and competitions participating to the contests for secondary and high schools in Rize province. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 2(4), 159-166. https://doi.org/10.18826/useeabd.282689