Amaç: Ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile okula yabancılaşma düzeylerinin bazı değişkenler ile ilişkisini belirlemektir.
Materyal ve Yöntem: İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma Balıkesir il merkezinde tesadüfi örneklem medotu ile seçilen ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 9.sınıf öğrencilerinden 451 kadın ve 398 erkek olmak üzere toplam 849 orta öğretim öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla; kişisel bilgi formu, 9.sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği (BESTÖ) ve öğrenci yabancılaşma ölçeği (ÖYÖ) kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerinin BESTÖ puan ortalamaları 2.99±0.40, ÖYÖ puan ortalamaları ise 2.97±0.68 olarak bulunmuştur. BESTÖ ortalamalarının okul başarı durumu, beden eğitimi derslerine katılım durumu, okul takımında yer alma durumu değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. ÖYÖ puan ortalamalarının ise aile aylık gelir düzeyi, okul başarı durumu değişkenine göre aralarında anlamlı fark bulunmuştur.
Sonuçlar: Öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutum düzeylerinin arttırılması için öğrencilerin spor ve spor etkinlikleri ile daha fazla ilgilenmelerinin sağlanmalıdır.Öğrenci yabancılaşma düzeylerinin azaltılması içinde okula aidiyetlerini artıracak sportif etkinliklere ağırlık verilmesi gerekir.Beden Eğitimi ve Spor Tutum ölçeği Yabancılaşma ölçeği Spor etkinlikleri
Aim: This study aims to investigate the relationship between the high school 9th graders' attitudes towards physical education & sports and their levels of alienation from school, both in terms of certain socio-demographic variables.
Material and Methods: The relational screening model was used in the study. Totally 849 secondary school students (n=451 females and n=398 males) were participated by random sampling method among 9th graders studying at the secondary schools located in the Province of Balikesir, Turkey.
Results: The Attitudes Toward Physical Education and Sports Scale and the Student Alienation Scale were 2.99±0.40# and 2.97±0.68# respectively. There were significant differences founded between Attitudes Toward Physical Education and Sports Scale and school achievement, participation in physical education classes, participation in the school team. There were also significant differences found between the mean alienation scores and average family income, school achievement.
Conclusion: Students should participated in the sports activities and facilities in order to improve the Attitudes Toward Physical Education and Sports. School managers should do sports activities increasing the sense of belonging to school in order to decreasing of alienation level.
Physical Education and Sports Attitudes scale Alienation scale Sporting events
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | SPOR EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |