Amaç: Araştırma kadın ve erkek lise öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Materyal ve Yöntem: Araştırma tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni Burdur il merkezi ve seçilmiş ilçelerdeki lise kurumlarından, örneklem gurubu ise bu okullarda okuyan 9,10,11,12 sınıf öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler yazılı kaynaklardan ve anket yöntemiyle elde edilmiştir. Anket olarak Güllü ve Güçlü (2009)tarafından geliştirilen ortaöğretim öğrencileri için Beden Eğitimi ve Spor dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Anketler örneklem gurubuna tesadüfî örneklem yöntemiyle bire bir görüşülerek uygulanmıştır. Ankete 522 Kadın,428 Erkek olmak üzere toplam 950 birey cevap vermiştir. Elde edilen veriler istatistik işlem için bilgisayar ortamına aktarılmış olup istatistik işlem olarak, frekans (%) ve değişkenler arası farkın tespiti için Independent Samples T test uygulanmıştır. Farklılıkların tespitinde 0,05 manidarlık düzeyi kabul edilerek her bir soruya verilen cevap dağılımları ve ortalamalarına göre yorumlar yapılmıştır.
Bulgular: Elde edilen verilere göre; araştırma kapsamında liselerde okuyan öğrencilerin verdikleri cevap ortalamalarına göre, Beden Eğitimi ve Spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu; cinsiyetler arası karşılaştırmalı istatistiksel işlemde 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir(p<0,05).
Aim: The investigation has been made in order to define high school male and female students’ attitudes towards physical education and sports course.
Material and Methods: The Research is in research screening model. The population of the study is consisted of Burdur province and high schools located in the selected district and the sample group consists of students studying at the 9th, 10th, 11th, 12th grade in these schools. The data have been obtained from the written sources and by using survey methods. The attitude scale of physical education and sports classes for secondary school students developed by Güllü and Güçlü (2007) has been used. Questionnaires have been applied to the sample group by being consulted with one to one by sampling method. 950 individuals in total, 522 women and 428 men, have answered to the questionnaire.
The data obtained have been transferred to a computer for statistical process and as statistical procedures, frequency (%) and Independent samples t- test, to determine the difference between variables, have been applied. In the detection of differences, reviews have been made by being adopting the significance level of 0.05 in compliance with the answer distributions given to each question and the averages.
Results: According to the obtained data; according to the responses of the surveyed high school students studying in average, their attitudes are positive to physical education and sports lessons; it is seen that there is a significant relationship in the significance level of 0,05 in comparative statistical procedures (p <0.05) .
High school Female Male Physical Education and Sports Attitude
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |