Aim:
In this study, it was aimed to examine to internet
addiction and personality relation among university students.
Material
and Methods: Totally 527 students, studying at Çanakkale Onsekiz Mart university
participated to this study as a volunteer. Internet addiction scale and Eysenck personality scale were
used to collect data. Kruskal Wallis was used to investigate differences
between groups and Pearson Correlation was also used to investigate the
relation between variables in SPSS. Findings were accepted at p<0.05 level.
Results: Total internet
addiction scores of participants were 26.85±14.41 point, %94 of
them were average internet user. It was determined that they are mostly
connected the internet from the mobile phone (%58), 5.8±1.8 days a week and 4.7±3.0 hours a day, and
that they mostly use social network and chat sites (%30). There were
statistical differences between departments (p<0.05). The internet
addiction score of students of Faculty of Science and Literature, School of
Health and Theology was significantly lower than other sections. internet addiction scores were higher in males
(p<0.05). In terms of
personality characteristics of participants, it was found that they had a higher
score (3.9±1.8) in the "Outward Turnover". It was determined that there is a statistically
positive relationship between internet addiction score and Neurotism,
Psychotism but the negative relationship with the "Lie" personality
sub-dimensions.
Conclusion: Internet dependency
score was found low in this study. Although
this is a desirable situation, it
would be useful to ensure participation of students in the recreational
activities to protect this situation.
Amaç: Bu çalışmada,
üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ile kişilik ilişkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır.
Materyal ve Yöntem: Çalışmaya Çanakkale
On Sekiz Mart Üniversitesi’nde okuyan toplam 527 öğrenci gönüllü olarak
katılmıştır. Veriler İnternet bağımlılık ölçeği ile Eysenck Kişilik anketi kısa
form kullanılmasıyla elde edilmiştir. Elde dilen veriler SPSS programında,
guruplar arasındaki karşılaştırmalar için Kruskal Wallis testi, değişkenler
arasındaki ilişkiler için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Bulgular
p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerinin
internet bağımlılık puan ortalamaları 26,85±14,41 olarak bulunmuş, %94’ü
ortalama internet kullanıcısı olarak tespit edilmiştir. İnternete en çok cep
telefonundan (%58) bağlandıkları, haftada 5,8±1,8 gün; günde 4,7±3 saat
internetti kullandıkları, en çok sosyal paylaşım ve chat (%30) sitelerini
kullandıkları belirlenmiştir. İnternet bağımlılığının birimlere göre
istatistiksel olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. (p<0,05). Fen Edebiyat
Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu ve İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin internet
bağımlılığı puanı anlamlı şekilde diğer bölümlerden düşük bulunmuştur. İnternet
bağımlılığı erkeklerde daha yüksek bulunmuştur. (p<0,05). Katılımcıların
kişilik özellikleri bakımından “Dışa Dönüklük” boyutunda daha yüksek ortalama
puana (3,9±1,8) sahip olduğu belirlenmiştir. Internet bağımlılığı puanı ile
Nörotizm ve Psikotizm kişilik alt boyutları arasında istatistiksel anlamda
pozitif yönlü bir ilişki Yalan alt boyu ile negatif bir ilişki olduğu
belirlenmiştir. (p<0,01).
Sonuç: Bu
çalışmada internet bağımlılığı puanı düşük bulunmuştur. İnternet bağımlılık
puanının düşük bulunması istenen bir durum olmakla birlikte bu durumun
korunması için öğrencilerin rekreatif faaliyetlere katılımının sağlanması
faydalı olabilir.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |