The common usage of social media has raised some concerns over the psychological well-being of users in recent years. Thus, examining the role of social media on the well-being of individuals has gained more importance. The goal of the present study is twofold. Firstly, it aims to investigate the psychometric properties of the Turkish version of the Social Media Rumination Scale. Secondly, it aims to test the link between social media anxiety and social media rumination, which are two psychological phenomena observed in social media. This study was conducted with 467 university students (female 69%, Mage = 21.90, and SD = 2.88). Findings showed that the single-factor structure of the original scale was not verified. However, according to Exploratory and Confirmatory Factor Analysis, the two-factor structure of the scale has good psychometric properties. Moreover, shared content anxiety and privacy concern anxiety, the subscales of the Social Anxiety Scale for Social Media Users predicted subfactors of social media rumination controlling for sex and the average social media use duration. Given the limited research to measure rumination and anxiety with specially designed tools in social media contexts, this study provided the first direct Evidence that social media rumination is related to social media anxiety.
Social Media Rumination Anxiety Scale Adaptation Young Adults.
Sosyal medyanın yaygın kullanımı, son yıllarda kullanıcıların psikolojik esenlik hallerine ilişkin bazı endişeleri artırmıştır. Buna bağlı olarak, sosyal medyanın bireylerin refahı üzerindeki rolünü anlamak daha fazla önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür. İlk olarak Sosyal Medya Ruminasyon Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini test etmeyi amaçlanmaktadır. İkinci olarak, bu calışma sosyal medyaya özgü iki psikolojik fenomen olan sosyal medya kaygısı ile sosyal medya ruminasyonu arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmaya 467 üniversite öğrencisi katılmıştır (kadın %69, ORTyaş = 21,90 ve SS = 2,88). Bulgular, orijinal ölçeğin tek faktörlü yapısının doğrulanmadığını göstermiştir. Ancak Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizine göre ölçeğin iki faktörlü yapısı yeterli psikometrik özelliklere sahiptir. Ayrıca Sosyal Medya Kullanıcıları İçin Sosyal Kaygı Ölçeği'nin alt boyutlarından biri olan paylaşılan içerik kaygısı ve gizlilik endişesi kaygısı, cinsiyet ve ortalama sosyal medya kullanım süresi kontrol edildiğinde sosyal medya ruminasyonunun alt boyutlarını yordamaktadır. Ancak etkileşim ve öz değerlendirme kaygısı sosyal medya ruminasyonunu yordamamıştır. Sosyal medya bağlamında özel olarak geliştirilmiş araçlarla ruminasyon ve kaygıyı ölçmek için yapılmış sınırlı araştırma göz önüne alındığında, bu çalışma sosyal medya ruminasyonunun sosyal medya kaygısı ile ilişkili olduğuna dair doğrudan kanıt sağlamaktadır.
Sosyal Medya Ruminasyon Kaygı Ölçek Uyarlama Genç Yetişkinler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan
makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir
dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul
edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve
panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale
formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.
Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir.
Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.