Amaç: Bu makale, yöneylem araştırması yöntemlerine dayalı farklı algoritmalar aracılığıyla akıllı bir eğitim programı uygulanmasını önermeyi amaçlamaktadır.
Metod: Çalışma, doküman incelemesi yöntemiyle yapılmış teorik ve nitel bir çalışmadır. Akıllı eğitim kavramı ile ilgili çalışmalardan veriler elde edilerek teorik bir yapı oluşturulmaya çalışılmıştır.
Bulgular: Akıllı bir eğitim programı, adaptasyon, algılama (farkındalık), çıkarım yapma (mantıksal akıl yürütme), kendi kendine öğrenme, tahmin etme ve kendi kendine organizasyon ve çeşitli farklılaştırılmış öğretim yöntemlerine uyum sağlamak için geri bildirim ile kendini yeniden yapılandırma özelliklerine sahip yeni bir programt türü olarak tanımlanabilir. Karmaşık uygulama sorunlarıyla uğraşırken, yöneylem araştırma (OR), karar vermeye yardımcı olmak için nicel veya nitel modellerden yararlanan alan olarak bu bağlamda yardımcı olabilir. Yöneylem araştırmalar 50 yılı aşkın bir süredir, acil tıp ve akut ve toplum bakımı arasındaki arayüz, hastane performansı, hasta ev ziyaretlerinin planlanması ve yönetimi, hasta randevularının planlanması ve operasyonel veya lojistik bir yapıya sahip çeşitli diğer karmaşık uygulama sorunları, kullanılarak ele alınmıştır. Bu doğrultuda, bu çalışmada akıllı eğitim programı geliştirme sürecinde algoritmalara dayalı bu yöntemlerin farklı algoritmalar ve yöntemler aracılığıyla nasıl uygulanacağını teorik olarak göstermek amaçlanmıştır. von Neumann makineleri " olarak adlandırılan kendi kendini kopyalayan makinenin temel algoritmik yapısı bu bağlamda bireysel bir eğitim programının kendi kendini bireye özgü hale getirmede kullanılabileceği mevcut akıllı eğitim program özellikleri göz önüne alınarak yeniden düzenlenerek bir model olarak ortaya konulmuştur.
Öneriler: Akıllı eğitim program değerlendirme ve geliştirme modellerinde daha detaylı algoritmalar bu noktada önerilebilir. Ayrıca, akıllı bir eğitim programının fiziksel altyapısı üzerine daha derinlemesine analizler ve deneysel çalışmalar yapılabilir.
Aim: This paper aims to propose the implementation of a smart curriculum via different algorithms based on operational research methods.
Method: The study is a theoretical and qualitative study made with the document analysis method. A theoretical structure has been tried to be created by obtaining the data from studies related to the concept of smart education.
Findings: A smart curriculum can be defined as a new type of curriculum having the features of adaptation, sensing (awareness), inferring (logical reasoning), self-learning, anticipation, and self-organizations and restructuring feedback to adapt itself the various differentiated instructional methods. When dealing with complicated implementation issues, operational research (OR) is the field that makes use of models, either quantitative or qualitative, to assist in decision-making. For more than 50 years, emergency medicine and the interface between acute and community care, hospital performance, scheduling and management of patient home visits, scheduling patient appointments, and a variety of other complex implementation problems with an operational or logistical nature have been addressed using OR methods in different fields. In this respect, we theoretically show how to implement those methods based on algorithms in the smart curriculum development process via different algorithms and the methods regarding intelligence theories.
Suggestions: More detailed algorithms can be proposed in curriculum evaluation and development models.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |