Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilkokul matematik programını uygularlarken karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda ilgili araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseni kullanılarak düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi doğrultusunda benzeşik örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubu 12 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler bizzat araştırmacı tarafından yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Veriler analiz edildiğinde çalışmaya katılan sınıf öğretmenleri programı 1) Plan, 2) Sınıflandırma, 3) İş-Zaman Uyumu, 4) Tasarlama ve 5) Düzen şeklinde sıralamışlardır. Katılımcılar ilkokul matematik programını uygularlarken karşılaştıkları sorunları 1) Etkinlik, 2) Materyal, 3) Ölçme Değerlendirme, 4) Öğrenci, 5) Teknoloji, 6) Zaman ve 7) Veli şeklinde belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri ilkokul matematik programını uygularlarken karşılaştıkları sorunların üstesinden gelinmesi için etkinliklerin arttırılması, sınıf seviyesine uygun materyal hazırlanması, ölçme değerlendirme sürecinin daha da zenginleştirilmesi, öğrencilerin bilinçlendirilmesi, öğretim teknolojilerinden daha çok faydalanılması, müfredatın sadeleştirilerek zaman konusunda kaygının ortadan kaldırılması ve velilerin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi gibi birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Araştırmacı ilkokul matematik programının daha da gündelik hayatla ilişkilendirilerek yeni nesil matematik anlayışı kültürünün oluşturulması gerektiği sonucuna varmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Tasarımı, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 5 |