Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Family-Friendly School Policies Scale Development Study: An Application On School Administrators

Yıl 2024, Sayı: 6 (Ek), 52 - 65, 04.09.2024

Öz

Family-friendly policies include a number of regulations and policies regarding family life in order to support the work life of employees. This concept has emerged as a concept in organizations; When used for schools, it is called family-friendly school policies. The study was conducted to develop a measurement tool to determine school administrators' levels of family-friendly school policies. The data of the study was obtained from 170 school administrators working in public schools in Aydın province and its districts in the 2020-2021 academic year. The results of the exploratory factor analysis performed on the data obtained from school administrators show that the family-friendly school policies scale consists of three dimensions. The results of the confirmatory factor analysis, conducted with a different sample than the sample in which the exploratory factor analysis was conducted, confirm the three-factor structure. Internal consistency tests show that the measurement tool consisting of three dimensions is quite reliable. The dimensions of the scale are named "Flexible Policies, Supportive Policies and Leave Policies" in line with the the literature. It is suggested to conduct studies in order to support the research by associating the developed scale with different variables such as organizational commitment, work life balance, work life conflict, and organizational happiness.
Keywords: School, Administrator, Policy, Family, Family-friendly school policies

Kaynakça

  • Afonja, A. F. (2019). Family-friendly workplace policies as predictors of sustainable workforce in the service ındustry in Lagos State, Nigeria. Journal of Organizavd.tional Psychology, 19(2), 11-17. Aksu, G., Eser, M. T., ve Güzeller, C. O. (2017). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile yapısal eşitlik modeli uygulamaları. Detay Yayıncılık. Allen, T. D. (2001). Family-supportive work environments: The role of organizational perceptions. Journal Of Vocational Behavior, 58(3), 414-435. https://doi.org/10.1006/jvbe.2000.1774 Alpar, R. (2016). Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinde örneklerle uygulamalı istatistik ve güvenirlik. Detay Yayıncılık.

Aile Dostu Okul Politikaları Ölçeği Geliştirme Çalışması: Okul Yöneticileri Üzerinde Bir Uygulama

Yıl 2024, Sayı: 6 (Ek), 52 - 65, 04.09.2024

Öz

Öz
Aile dostu politikalar, çalışanların iş hayatına destek olmak amacıyla aile hayatıyla ilgili bir takım düzenleme ve politikaları içermektedir. Bu kavram işletmelerde kullanılan bir kavram olarak ortaya çıkmış olup; okullar için kullanıldığında aile dostu okul politikaları adını almaktadır. Çalışma, okul yöneticilerinin aile dostu okul politikaları düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın verileri, 2020-2021 akademik yılında Aydın ili ve ilçelerinde devlet okullarında görev yapan 170 okul yöneticisinden elde edilmiştir. Okul yöneticilerinden elde edilen veriler üzerinde gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonuçları, aile dostu okul politikaları ölçeğinin üç boyuttan oluştuğunu göstermektedir. Açımlayıcı faktör analizinin yapıldığı örneklemden farklı bir örneklemle yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları üç faktörlü yapıyı doğrulamaktadır. İç tutarlılık testleri, üç boyuttan oluşan ölçme aracının oldukça güvenilir olduğunu göstermektedir. Ölçeğin boyutları alanyazın doğrultusunda “Esnek Politikalar, Destekleyici Politikalar ve İzin Politikaları” olarak adlandırılmıştır. Geliştirilen ölçeğin örgütsel bağlılık, iş yaşam dengesi, iş yaşam çatışması, örgütsel mutluluk gibi farklı değişkenlerle ilişkilendirilerek araştırmayı destekleyici çalışmalar yapılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul, Yönetici, Politika, Aile, Aile dostu okul politikaları

Kaynakça

  • Afonja, A. F. (2019). Family-friendly workplace policies as predictors of sustainable workforce in the service ındustry in Lagos State, Nigeria. Journal of Organizavd.tional Psychology, 19(2), 11-17. Aksu, G., Eser, M. T., ve Güzeller, C. O. (2017). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile yapısal eşitlik modeli uygulamaları. Detay Yayıncılık. Allen, T. D. (2001). Family-supportive work environments: The role of organizational perceptions. Journal Of Vocational Behavior, 58(3), 414-435. https://doi.org/10.1006/jvbe.2000.1774 Alpar, R. (2016). Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinde örneklerle uygulamalı istatistik ve güvenirlik. Detay Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Gidiş 0000-0001-6507-0358

Bilgen Kıral 0000-0001-5352-8552

Erken Görünüm Tarihi 21 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 4 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 21 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 6 (Ek)

Kaynak Göster

APA Gidiş, Y., & Kıral, B. (2024). Aile Dostu Okul Politikaları Ölçeği Geliştirme Çalışması: Okul Yöneticileri Üzerinde Bir Uygulama. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi(6 (Ek), 52-65.