Vehicle pavement interaction is very important for accurate estimation of pavement response. Rigid and flexible pavements are widely used in many parts of the world. Some external factors such as stress and displacement play a major role in the design of pavement layers such as pavement, foundation and sub-base. Today, complex problems can be simulated and solved easily thanks to the high analysis capabilities of computer-aided software. In this study, two different superstructure models, flexible and rigid, were created in a computer program. The stress and displacement values of these models were compared. Considering the stress values, lower stresses occurred in flexible pavements compared to rigid pavements. When the vertical displacements are compared, the displacement of the flexible pavement was found to be higher.
Flexible pavement traffic load rigid pavement finite element
Taşıt kaplama etkileşimi, kaplama tepkisinin doğru tahmin edilebilmesi için oldukça önemlidir. Dünyanın birçok bölgesinde rijit ve esnek üstyapılar yaygın olarak kullanılmaktadır. Kaplama, temel ve alt temel gibi kaplama tabakalarının tasarımında gerilme ve yer değiştirme gibi bazı dış etkenler büyük rol oynamaktadır. Günümüzde bilgisayar destekli yazılımların yüksek analiz yetenekleri sayesinde karmaşık problemler kolaylıkla simüle edilebilmekte ve çözülebilmektedir. Bu çalışmada esnek ve rijit olmak üzere iki farklı üstyapı modeli bilgisayar programında oluşturulmuştur. Oluşturulan bu modellerin gerilme ve yer değiştirme değerleri kıyaslanmıştır. Gerilme değerlerine bakıldığında esnek kaplamalarda rijit kaplamalara nazaran daha düşük gerilmeler oluşmuştur. Düşey yer değiştirmeler karşılaştırıldığında ise esnek üstyapının yer değiştirmesi daha yüksek bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |