Türkiye’de trafik ve yol güvenliği ile ilgili olarak toplumsal farkındalığın oluşturulması ve geliştirilmesinde medyanın (geleneksel ve yeni medya) rolü büyüktür. Bu çalışmada, Türkiye’de medyanın trafik ve yol güvenliği konusuna yaklaşımları ve habercilik anlayışlarını ortaya koymak üzere, 2011 yılı Nisan-Eylül aylarını kapsayan altı aylık süreçte, konu ile ilgili çıkan haberler ve haber metinleri (öyküleri) içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmadaki analizler, ana akım medya içinde tanımlanan ve tirajları yüksek iki büyük gazete (Hürriyet ve Türkiye gazeteleri) ile kamu yayıncılığı yapan iki televizyon kanalında (TRT 1 ve TRT Haber) yer alan içeriklere yönelik olarak yapılmıştır. Çalışma yazılı ve görsel medyanın, trafik konulu haberleri biçimsel ve içerik olarak nasıl verdiğini çözümlemeyi amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.