Bu çalışmada sağlık sektöründeki bir meslek grubu ele alınmış; iş tanımları
gereği kayıt işlemlerini gerçekleştiren çalışanların stres karşısında iletişim becerilerinin ne yönde etkilendiğinin tespiti amaçlanmıştır. Bu çalışmada Ersanlı
ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen “İletişim Envanteri” ile Lovibond ve Lovibond (1995) tarafından geliştirilen “DAS, Depresyon, Anksiyete, Stres” ölçeği
birleştirilerek; duygusal, zihinsel ve davranışsal olarak tanımlayabileceğimiz
iletişim becerilerinin hangisinin depresyon, anksiyete ve stres faktörlerinden
ne oranda etkilendiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak iletişim becerileri ölçeğinin duygusal ve davranışsal boyutlarında, eğitim seviyesi açısından
%5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlemlenmiştir.
İletişim becerileri ölçeğinin zihinsel iletişim becerisi boyutunda, cinsiyete göre
istatistiksel olarak %5 anlamlılık düzeyinde bir farklılık gözlemlenmiştir. İletişim becerileri ölçeğinin duygusal boyutu ile DAS ölçeğinin her üç boyutu arasında negatif yönlü ve %1 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı bir
ilişki olduğu söylenilebilir.
sağlık veri kayıt personeli iletişim becerileri stres depresyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.