The creative industries have become an increasingly popular political and academic discussşon topic in the world over the past three decades. In Turkey, it is a concept that has come to the fore recently and is the subject of relatively few academic publications. Although it is noteworthy that the studies on the subject in Turkey have started to enrich, especially in the last five years, it is necessary to be quite optimistic to say that a solid discussion ground has been established. In the field of public policy, there are many efforts that explicitly or implicitly refer to the idea of CI. On the other hand, it seems that CI is not defined as a holistic and coordinated policy area. In this context, where CI is predominantly considered as an analytical category and the potential changes it creates, especially its social effects, are not questioned, it becomes difficult to produce an authentic application. This study aims to add dimension to the CI discussion and draw attention to policy making in this area, based on the assumption that a tidy general picture is needed for the realization of original studies in the field of CI.
creative industries creative economy cultural industries Turkey
Yaratıcı Endüstriler [YE] son otuz yıl içerisinde dünyada giderek yaygınlaşan politik ve akademik tartışma konusu haline gelmiştir. Türkiye’de ise yakın zamanda gündeme gelen ve nispeten daha az sayıda akademik yayına konu olan bir kavramdır. Özellikle son beş yıl içerisinde Türkiye’de konu üzerine çalışmaların zenginleşmeye başlaması dikkat çekse de, sağlam bir tartışma zemini tesis edildiğini söylemek için oldukça iyimser olmak gerekir. Kamu politikaları alanında ise YE düşüncesine açık ya da örtük olarak başvuran pek çok çalışma vardır. Buna karşın YE’nin bütüncül ve koordineli bir politika alanı olarak tanımlanmadığı görülmektedir. YE’nin toplumsal etkileri başta olmak üzere yarattığı potansiyel değişimleri sorgulanmadan ele alındığı ön kabulü ışığında, özgün kültürel üretimin sektörlerle ilişkilerinin karmaşıklaştığı ifade edilebilir. Bu çalışma, yaratıcı sektörlere ilişkin özgün çalışmaların gerçekleştirilmesi için zemin hazırlamak, YE tartışmasına boyut kazandırmak ve bu konuda politika üretilmesine dikkat çekmek amaçlarıyla yapılan bir derlemedir.
yaratıcı endüstriler kültür endüstrileri yaratıcı ekonomi Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 9 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.