30’da başlayan ve Bilal Saklan’ın1 başkanlık ettiği ilk oturumda iki tebliğ sunuldu. İlk olarak Ali Çelik2 “Yaygın Din Eğitimi Açısından Hadislerin Güncel Değeri” adlı tebliğini sundu. Çelik, öncelikle konunun çok genel oldu- ğunu, bu sebeple tebliğinin ‘bir fotoğraf çekme’ gibi olacağını belirtti. Tebliği- ne yaygın din eğitiminin tanımı ve önemi ile giriş yapan Çelik, Türkiye’deki yaygın din eğitiminin durumunu D.İ.B. çalışmaları ve S.T.K. çalışmaları, camiler, Kur’ân kursları, konferans, panel vb. organizasyonlar, tv ve radyo programları, internet siteleri ve benzerleri şeklinde tespit ettikten sonra prob- lemleri on maddede şöyle sıraladı: 1-Tenkit süzgecinden geçmemiş ikinci el eserlerin kullanımı. 2-Vaazlar için hazırlanmış ahlak ve mev’ıze kitaplarında çok zayıf ve mevzu rivayetlerin kullanılmış olması. 3-Tercüme eserlerin yanlış yönlendirmesi. 4-Market ve pazar tezgâhlarında ticârî maksatla halka sunulan kitaplar. 5-Basın ve medya organlarındaki hadis ve sünnet konularındaki bilgilerin güvenilirliği. 6-Halka yaygın din eğitimi verenlerdeki bilgi yetersizli- ği. 7-İrşad ve irfan meclislerinde kullanılan hadislerin sıhhat durumunun dikkate alınmayıp mütesahil davranılması. 8-Genellemeci, savunmacı vb
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 16 |