Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SCADA BASED SIGNALING SYSTEM FOR IN RAILWAY SYSTEMS

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 3, 1 - 14, 30.12.2017

Öz

Nowadays traffic is growing with increasing population with which air pollution and energy consumption are
increasing. Railed transportation that is encountered in the crowded cities allows the transportation of more
people at the same time without causing traffic congestion. Railway transportation has gained much speed thanks
to the technologies used. Due to the increased number of trains and railway route, a good signaling system is
necessary to ensure safe transport. Tramway, subway, light metro and funicular lines which are used as rail
transportation in our country use signaling systems to meet high passenger demand. In this work, we discuss
how to construct a signaling system with a Programmable Logic Controller (PLC). Supervisory Control and Data
Acquisition (SCADA) software used in monitoring such systems has been developed and implemented in a
realtime system. This system, which is developed in small scale, will contribute as an example of signaling
which can be improved in railway transportation.

Kaynakça

  • Clark, S. (2014). A historical overview of railway signalling & control (orfrom Bobbies to Balises').
  • Gülener, Y. (2009). Bir raylı ulaşım sinyalizasyon sistemi gerçekleştirme, İstanbul Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündoğdu F., Açıkbaş S., (2007). Raylı Sistemlerde Emniyet Standartları ve Makas Otomasyon Sistemine Uygulaması,
  • Katsuta, K. (2014). Cost effective railway signalling by wireless communication among onboard controllers and switch controllers. IET intelligent transport systems, 9(1), 67- 74.
  • King, K. M. (2016, August). Systems engineering framework for railway control & safety systems. In Intelligent Rail Transportation (ICIRT), 2016 IEEE International Conference on (pp. 236-243). IEEE.
  • Megep 2009 Milli Eğitim Bakanlığı, Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi - Raylı Sistem Teknolojisi – Raylı Sistemler, Ankara.
  • Morant, A., Gustafson, A., Söderholm, P., Larsson-Kråik, P. O., & Kumar, U. (2016). Safety and availability evaluation of railway operation based on the state of signalling systems. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 0954409715624466.
  • Rodriguez, L., Pinedo, C., Lopez, I., Aguado, M., Astorga, J., Higuero, M., ... & Mendizabal, J. (2016). Eurobalise-Train communication modelling to assess interferences in railway control signalling systems. Network Protocols and Algorithms, 8(1), 58-72.
  • Stankaitis, P., Iliasov, A., & Romanovsky, A. (2017). A Railway Simulation Suite For Modelling Advanced Railway Control Systems. International Journal of Transport Development and Integration, 1(3), 558-567.
  • Söyler H. ve Açıkbas S., (2005). Raylı Toplu Tasımada Sinyalizasyon Sistemleri, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi.
  • Söyler H. ve Açıkbaş S., (2006). Raylı Toplu Taşımda Sinyalizasyon Sistemleri. Söyler H. ve Gündoğdu F., (2008). Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde Tasarım Kriterleri ve “Fail-Safe” Kavramı, Raylı Sistemler Bülteni, Sayı: 9, s. 25-29.
  • Zafer E. ve Ören Ö., (2006). Interlocking Systems, BSc Thesis, İTÜ, İstanbul, Turkey.
  • Karaca B. (2007). TCDD Mekanik Sinyalleri, http://karaca.tr.gg/Makaslar.htm (31.12.2016).

RAYLI SİSTEMLERDE SİNYALİZASYON OTOMASYONU

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 3, 1 - 14, 30.12.2017

Öz

Günümüzde artan nüfus ile trafik hava kirliliği ve enerji tüketimini arttırmaktadır. Raylı ulaşım kalabalık
şehirlerdeki toplu taşımada trafik sıkışıklığına daha fazla kişinin taşınmasına imkan sağlamaktadır. Demiryolu
ulaşımı kullanılan teknolojiler sayesinde oldukça hız kazanmıştır. Artan raylı sistem ve tren sayısı nedeniyle
güvenli bir ulaşım yapılabilmesi için iyi bir sinyalizasyon sistemi zorunludur. Ülkemizde raylı ulaşım olarak
kullanılmakta olan tramvay, metro, hafif metro ve füniküler hatlarının yüksek yolcu talebini karşılaması amaçlı
sinyalizasyon sistemleri kullanılmaktadır. Bu çalışmada, programlanabilir mantıksal denetleyici (PLC –
Programmable Logic Controller) ile bir sinyalizasyon sisteminin nasıl yapılacağı konusu incelenmiştir. Bu tür
sistemlerin izlenmesinde kullanılan Uzaktan Kontrol ve Gözleme Sistemi (SCADA – Supervisory Control And
Data Acquisition) yazılımı geliştirilerek gerçek zamanlı bir uygulama yapılmıştır. Küçük ölçekli geliştirilen bu
sistem raylı ulaşımda geliştirilebilir bir sinyalizasyon örneği olarak katkı sağlayacaktır

Kaynakça

  • Clark, S. (2014). A historical overview of railway signalling & control (orfrom Bobbies to Balises').
  • Gülener, Y. (2009). Bir raylı ulaşım sinyalizasyon sistemi gerçekleştirme, İstanbul Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündoğdu F., Açıkbaş S., (2007). Raylı Sistemlerde Emniyet Standartları ve Makas Otomasyon Sistemine Uygulaması,
  • Katsuta, K. (2014). Cost effective railway signalling by wireless communication among onboard controllers and switch controllers. IET intelligent transport systems, 9(1), 67- 74.
  • King, K. M. (2016, August). Systems engineering framework for railway control & safety systems. In Intelligent Rail Transportation (ICIRT), 2016 IEEE International Conference on (pp. 236-243). IEEE.
  • Megep 2009 Milli Eğitim Bakanlığı, Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi - Raylı Sistem Teknolojisi – Raylı Sistemler, Ankara.
  • Morant, A., Gustafson, A., Söderholm, P., Larsson-Kråik, P. O., & Kumar, U. (2016). Safety and availability evaluation of railway operation based on the state of signalling systems. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 0954409715624466.
  • Rodriguez, L., Pinedo, C., Lopez, I., Aguado, M., Astorga, J., Higuero, M., ... & Mendizabal, J. (2016). Eurobalise-Train communication modelling to assess interferences in railway control signalling systems. Network Protocols and Algorithms, 8(1), 58-72.
  • Stankaitis, P., Iliasov, A., & Romanovsky, A. (2017). A Railway Simulation Suite For Modelling Advanced Railway Control Systems. International Journal of Transport Development and Integration, 1(3), 558-567.
  • Söyler H. ve Açıkbas S., (2005). Raylı Toplu Tasımada Sinyalizasyon Sistemleri, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi.
  • Söyler H. ve Açıkbaş S., (2006). Raylı Toplu Taşımda Sinyalizasyon Sistemleri. Söyler H. ve Gündoğdu F., (2008). Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde Tasarım Kriterleri ve “Fail-Safe” Kavramı, Raylı Sistemler Bülteni, Sayı: 9, s. 25-29.
  • Zafer E. ve Ören Ö., (2006). Interlocking Systems, BSc Thesis, İTÜ, İstanbul, Turkey.
  • Karaca B. (2007). TCDD Mekanik Sinyalleri, http://karaca.tr.gg/Makaslar.htm (31.12.2016).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gül Fatma Türker Bu kişi benim

Mert Aslan Bu kişi benim

Abdülkadir Çakır

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE G. F. Türker, M. Aslan, ve A. Çakır, “RAYLI SİSTEMLERDE SİNYALİZASYON OTOMASYONU”, UTBD, c. 9, sy. 3, ss. 1–14, 2017.

Dergi isminin Türkçe kısaltması "UTBD" ingilizce kısaltması "IJTS" şeklindedir.

Dergimizde yayınlanan makalelerin tüm bilimsel sorumluluğu yazar(lar)a aittir. Editör, yardımcı editör ve yayıncı dergide yayınlanan yazılar için herhangi bir sorumluluk kabul etmez.