In this study, it is aimed to reveal the relationship between cultural capital tendencies in social media and the usage purposes of social networking sites. In the study, which was structured according to the correlational research design within the scope of the quantitative research tradition, the research population consisted of Z generation participants residing in İzmir. These participants were easily reached by sampling. The research data were collected with the online questionnaire technique. The data obtained during the data collection process were analyzed in the SPSS 22 statistical program. The results of the analysis showed that there is a significant and strong relationship between cultural capital trends in social media and the intended use of social networking sites. At the same time, it was noted that gender, daily use of social media, and year of use of social media also created significant differences.
Social Media Cultural Capital Social Networking Sites Social Media Usage Purposes Generation Z
Bu çalışmada, sosyal medyada kültürel sermaye eğilimleri ile sosyal ağ sitelerinin kullanım amaçları arasındaki ilişki ortaya çıkarılmak istenmiştir. Söz konusu ilişki Z kuşağı üzerinden değerlendirilmiştir. Nicel araştırma geleneği kapsamında korelasyonel araştırma desenine göre yapılandırılan çalışmada, araştırma evrenini İzmir’de ikamet eden Z kuşağı katılımcıları oluşturmuştur. Bu katılımcılara kolayda örnekleme yoluyla ulaşılmıştır. Araştırma verileri ise çevrimiçi anket tekniği ile toplanmıştır. Veri toplama sürecinde elde edilen veriler SPSS 22 istatistik programında analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre de sosyal medyada kültürel sermaye eğilimleri ile sosyal ağ sitelerinin kullanım amaçları arasında anlamlı ve kuvvetli bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda cinsiyet, sosyal medyanın günlük kullanım süresi, sosyal medyayı kullanma yılının da sosyal medyada kültürel sermaye eğilimleri ile sosyal ağ sitelerinin kullanım amaçları bağlamında önemli farklılıklar oluşturduğu dikkat çekmiştir.
Sosyal Medya Kültürel Sermaye Sosyal Ağ Siteleri Sosyal Medya Kullanım Amaçları Z Kuşağı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches