Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, , 103 - 114, 15.07.2024
https://doi.org/10.58201/utsobilder.1497333

Öz

Günümüzde kurumlar kurumsal iletişim faaliyetleriyle kurumun imajını yükseltmeye eş zamanlı olarak sürdürülebilir başarıya ulaşmak için tüm yetkinliklerini aktif olarak kullanmaktadır. Kurumların varlığını sürdürebilmesi için değişimlere ayak uydurması, iletişim araçlarını etkin kullanması ve yapay zeka kullanması büyük önem taşımaktadır. Yapay zeka hedef kitlede etkinliğin arttırılması, itibar, verimlilik ve maliyet avantajı, yeni iletişim kanalların oluşturulması gibi önemli katkılar sağlamaktadır. Makine öğrenmesi, doğal dil işleme vb. kavramlar bakımından ise kurumsal iletişimin bir parçası haline gelmiştir. Bu durum, kurumsal iletişimde yapay zekaya farklı boyutlar kazandırmıştır. Veri analizi, otomatik içerik üretme ve müşteri etkileşimlerindeki kişiselleştirme vb. alanlarda da etkisi gözle görülebilmektedir. Yapay zeka ile kurumsal iletişim birlikte ele alındığında şirketlerin rekabet konusunda avantaj sağlaması ve daha güçlü bir iletişim stratejisi oluşturmasına imkân sağlamaktadır. Aynı zamanda kurumsal iletişim alanının teknolojiye ayak uydurarak yeniden düzenlenmesini sağladığını söylemekte mümkündür.
Bu çalışmanın temel amacı, yapay zeka kavramına ve alt türlerine odaklanarak, kurumsal iletişimde yapay zekanın rolünü incelemek ve kurumlar için sunduğu avantajları anlamaktır. Ayrıca, kurumların yapay zeka teknolojileriyle desteklenen iletişim süreçlerine yönelik önerilerde bulunmaktır.

Kaynakça

  • Acar, O. (2020). Yapay Zekâ Fırsat mı Yoksa Tehdit mi? İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Akalın, B., & Veranyurt, Ü. (2020). Sağlıkta Dijitalleşme ve Yapay Zekâ. Sağlık Yönetimi Dergisi, 2(2), 131-141.
  • Aksakal, N. Y., & Ülgen, B. (2021). Yapay Zekâ Ve Geleceğin Meslekleri. Trt Akademi, 6(13), 834-853.
  • Arslan, K. (2020). Eğitimde Yapay Zekâ Ve Uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Aslıhan, Ü. N. A. L., & Kılınç, İ. (2020). Yapay Zekâ İşletme Yönetimi İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 6(1), 51-78.
  • Başfırıncı, Ç. Ş., & Koç, N. (2023). İletişim Alanındaki Mesleklerde Yapay Zekâ Uygulamaları : Mevcut Durum Analizi ve Alan Yazın Taraması. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 121-148.
  • Brown, L., Davis, M., & Wilson, T. (2019). Enhancing brand engagement through AI-powered social media analytics. Marketing Science, 38(2), 215-230.
  • Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2017). The business of artificial intelligence. Harvard Business Review, 1-20. Coşkun, F., & Gülleroğlu, D. (2021, 07 15). Yapay Zekânın Tarih İçindeki Gelişimi ve Eğitimde Kullanılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 54(3), 947-966.
  • Davenport, T. H., & Ronanki, R. (2018). Artificial intelligence for the real world. Harvard Business Review, 96(1), 108-116.
  • Dick, S. (2019). Articifial Intelligence. Harvard Data Science Review, 1(1), 1-9.
  • Dik, B., & Güven, Ş. (2024). İletişim Alanındaki Mesleklerde Yapay Zekâ Kavramı. İstanbul: Çizgi Kitapevi.
  • Garcia, M. & Lee, S. (2021). Artificial intelligence in corporate reputation management: Crisis monitoring and response. Public Relations Review, 47(1), 102-113.
  • Gür, Y. E., Ayden, C., & Yücel, A. (2019, 11 09). Yapay Zekâ Alanındaki Gelişmelerin İnsan Kaynakları Yönetimine Etkisi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 137-158.
  • Gürüz, D., & Gürel, E. (2006). Yönetim ve Organizasyon : Bireyden Örgüte, Fikirden Eyleme. Ankara: Nobel.
  • Işık, M. (2018). İletişim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Innova. (2023, 29 Haziran). Yapay Zekâ Kurumsal İletişime Nasıl Entegre Edilebilir? 27 Mart 2024 tarihinde www.innova.com web sitesi: https://www.innova.com.tr/blog/yapay-zekâ-kurumsal-iletisime-nasil-entegre-edilebilir adresinden alındı.
  • Kaplan, A., & Haenlein, M. (2019). Siri, Siri, in my hand: Who's the fairest in the land? On the interpretations, illustrations, and implications of artificial intelligence. Business Horizons, 62(1), 15-25.
  • Karakoç, G. (2024, 21 Şubat). Kurumsal İletişimde Yapay Zekânın Dönüştürücü Gücü: Fırsatlar, Stratejiler ve Etik Yaklaşımlar. 27 Mart 2024 tarihinde www.linkedin.com: https://tr.linkedin.com/pulse/kurumsal-ileti%C5%9Fimde-yapay-zekân%C4%B1n-d%C3%B6n%C3%BC%C5%9Ft%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-g%C3%BCc%C3%BC-ve-g%C3%B6khan-karako%C3%A7-jgrqf adresinden alındı.
  • Kırkpınar, İ. (2018). Genç Psikiyatristin El Kitabı Psikiyatrik Muayene ve Semiyoloji. İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Koçak, R. (2020). Beşinci Sanayi Devrimi Toplum 5.0 Ve Yapay Zekâ Kültürü. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(5), 1-17.
  • Kutlusoy, Z. (2019). Yapay Zekâ ve Gelecek. (G. Telli, Dü.) İstanbul: Doğu Kitapevi.
  • McCarthy, J. (2007). What is artificial intelligence?. Stanford University.
  • Nabiyev, V. V. (2012). Yapay Zekâ, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi. Ankara: Seçkin. Ofisus. (2023, 26 Ağustos). Kurumsal Yönetimde Teknoloji ve Yapay Zekâ: Geleceğe Bakış. 27 Mart 2024 tarihinde www.ofisus.com: https://ofisus.com/genel/kurumsal-yonetimde-teknoloji-ve-yapay-zekâ-gelecege-bakis/ adresinden alındı.
  • OMÜ. (2019, 01 Eylül). İletişim Kavramı. 25 Mart 2024 tarihinde www.avys.omu.edu.tr: file:///C:/Users/USER/Downloads/4.%20HAFTA.pdf adresinden alındı.
  • Özpınar, Ş. B. (2021, 03 24). Yeni Teknolojiler ve Kurumsal İletişimin Yeni Araçları. Etkileşim, 150-168.
  • Öztürk, K., & Şahin, M. E. (2018, 12 30). Yapay Sinir Ağları ve Yapay Zekâ'ya Genel Bir Bakış. Takvim - i Vekayi, 6(2), 25-36. Risteska, M., & Taşkıran, H. B. (2023, 10 02). Kurumsal İletişim Açısından Sürdürülebilirlik Yönetimi Uygulamaları : Türkiye ve Kuzey Makedonya Karşılaştırılması. The Journal of Internatıonal Scientific Researches, 367-392.
  • Russell, S., & Norvig, P. (2016). Artificial Intelligence: A Modern Approach. Pearson. Say, C. (2018). 50 Soruda Yapay Zekâ. İstanbul: Yedirenk Basım Yayın. Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. (Y. Aslay, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Smith, J. & Anderson, K. (2020). The impact of artificial intelligence on customer relationship management. Journal of Business Research, 114, 150-160.
  • Tiftik, C. (2021). Insan Kaynakları Yönetiminde Yapay Zekâ Teknolojileri Ve Uygulamaları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 374-390.
  • Tuna, Y. (2012). İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tunçel, H. (2011). Kurumsal İletişimin Kavramsal Çerçevesi Hakkında Bir Yorum. Marmara İletişim Dergisi, 252-267.
  • Tüfenk, M. B. (2023). Dış Ticaretin Dijital Dönüşümü: Yapay Zekâ Teknolojisi. Uluslararası Ticaret Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(1), 13-18.
  • Voulodimos, A., Doulamis, N., Doulamis, A., & Protopapadakis, E. (2018). Deep learning for computer vision: A brief review. Computational Intelligence and Neuroscience, 2018.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Can 0000-0002-5937-2322

Murat Sezgin

Erken Görünüm Tarihi 15 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2024
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Can, Ö., & Sezgin, M. (2024). YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 8(1), 103-114. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1497333
AMA Can Ö, Sezgin M. YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. utsobilder/IJOSSAR. Temmuz 2024;8(1):103-114. doi:10.58201/utsobilder.1497333
Chicago Can, Özlem, ve Murat Sezgin. “YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 8, sy. 1 (Temmuz 2024): 103-14. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1497333.
EndNote Can Ö, Sezgin M (01 Temmuz 2024) YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 8 1 103–114.
IEEE Ö. Can ve M. Sezgin, “YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”, utsobilder/IJOSSAR, c. 8, sy. 1, ss. 103–114, 2024, doi: 10.58201/utsobilder.1497333.
ISNAD Can, Özlem - Sezgin, Murat. “YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 8/1 (Temmuz 2024), 103-114. https://doi.org/10.58201/utsobilder.1497333.
JAMA Can Ö, Sezgin M. YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. utsobilder/IJOSSAR. 2024;8:103–114.
MLA Can, Özlem ve Murat Sezgin. “YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 1, 2024, ss. 103-14, doi:10.58201/utsobilder.1497333.
Vancouver Can Ö, Sezgin M. YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİNİN KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ ROLÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. utsobilder/IJOSSAR. 2024;8(1):103-14.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches