Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 40 - 53, 23.06.2020

Öz

Bu çalışmada, Covid-19 pandemi döneminde, fiili olarak uzaktan eğitimle muhasebe dersi alan öğrencilerin, uzaktan eğitim sistemine bakış açıları, uzaktan eğitim sistemiyle ilgili öz yeterlikleri ve uzaktan eğitimle yürütülen muhasebe derslerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü’nde okuyan, daha önce en az bir muhasebe dersi almış lisans öğrencilerine bir anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS 20 programı yardımıyla frekans ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin uzaktan eğitim sistemini çok fazla benimsemedikleri, sistemin kullanımıyla ilgili öz yeterlik açısından herhangi bir problem yaşamadıkları görülmüştür. Muhasebe eğitiminin uzaktan yöntemlerle sürdürülmesiyle ilgili video kayıtlarının tekrar izlenebilmesi, esnek eğitim olanakları ve zaman tasarrufu sağlaması olumlu görülürken, internete ve eğitmene ulaşamama ve sosyal olarak yalıtılmış hisse kapılma gibi hususlar olumsuz yönler olarak tespit edilmiştir. Sonuç olarak muhasebe eğitiminin, geleneksel eğitim yöntemleriyle uzaktan eğitim yöntemlerini harmanlayan ters yüz eğitim sistemi vasıtasıyla verilmesi gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • Askeland, G. A. ve Payne, M. (2007). Distance Education And International Social Work Education, European Journal of Social Work,10(2), 161-174. Bayram, N. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bircan, H., Eleroğlu, H., Arslan R. ve Ersoy, M. (2018). Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 91-100. Birişçi, S. (2013). Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları ve Görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. Çiftci S., Gunes E. ve Üstündağ M. T. (2010). Attitudes Of Distance Education Students Demirel M. ve Coskun Y. D.(2010). A study on The Assesment Of Undergraduate Students Learning Preference, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4429–4435. Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 24, 48-55. Eygü H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. Gökçe, T.A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 11, 1-12. Gursul F., Keser H. (2009). The Effects of Online And Face to Face Problem Based Learning Environments in Mathematics Education on Student’s Academic Achievement, Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, 2817–2824. Gürer, M. D., Tekinarsan, E. ve Yavuzalp, N. 82016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1). Keser H. ve Karahoca D. (2010). Designing A Project Management E-Course By Using Project Based Learning, Procedia Social And Behavioral Sciences, Sayı: 2, 5744-5754. Kurnaz, E. ve Ağgül, S. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. Business & Management Studies: An International Journal, 6(2), 332-344. Metin, A. E., Karaman A. ve Aksoy Şaştım, Y. (2017). Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,7(2), 640-652. Özkan S. ve Koseler R. (2009). Multi-Dimensional Students’ Evaluation Of E-Learning Education Context: An Empirical Investigation, Computers & Education, 53, 1285-1296. Öztürk, S. ve İliş, B.E. (2020). Koronavirüs Hastalığı 2019 (Covıd-19) Küresel Salgının, Ortaya Çıkmasından İtibaren Meydana Gelen Önemli Olayların Kronolojisi, https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=covid19_kronoloji_enformatik_by.pdf, Erişim Tarihi: 15.05.2020 Serçemeli, M. (2016), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (69), 115-126. Serçemeli, M. (2017), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Olarak Ters Yüz Sınıf Modeline Öğrencilerin Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, 36. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 3-7 Mayıs, Antalya. Serçemeli, M., Günbaş, N. ve Baydaş, Ö. (2018). Using flipped classroom approach in computerized accounting education. Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 980-994. http://dx.doi.org/10.31460/mbdd .402686. Solem, M., Chalmers, L., Dibiase, D., Donert, K. ve Hardwıck, S. (2006). Internationalizing Professional Development in Geography through Distance Education, Journal of Geography in Higher Education, 30(1), 147-160. Tanrikulu Z., Tugcu C. ve Yilmaz, S. (2010). E-University: Critical Success Factors, Procedia Social and Behavioral Sciences, Sayı: 2, 1253–1259. Towards Web Based Learning-A Case Study, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 2393–2396, Tuncer M. ve Tanaş R. (2011). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği), Elementary Education Online, 10(2), 776-784. Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: X, Sayı: 1,125-144. TÜBA, (2020). Türkiye Bilimler Akademisi Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34, Ankara. Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, (1.Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Yılmaz, K. ve Horzum, B.M. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103- 121
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 40 - 53, 23.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Askeland, G. A. ve Payne, M. (2007). Distance Education And International Social Work Education, European Journal of Social Work,10(2), 161-174. Bayram, N. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bircan, H., Eleroğlu, H., Arslan R. ve Ersoy, M. (2018). Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 91-100. Birişçi, S. (2013). Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları ve Görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. Çiftci S., Gunes E. ve Üstündağ M. T. (2010). Attitudes Of Distance Education Students Demirel M. ve Coskun Y. D.(2010). A study on The Assesment Of Undergraduate Students Learning Preference, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4429–4435. Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 24, 48-55. Eygü H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. Gökçe, T.A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 11, 1-12. Gursul F., Keser H. (2009). The Effects of Online And Face to Face Problem Based Learning Environments in Mathematics Education on Student’s Academic Achievement, Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, 2817–2824. Gürer, M. D., Tekinarsan, E. ve Yavuzalp, N. 82016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1). Keser H. ve Karahoca D. (2010). Designing A Project Management E-Course By Using Project Based Learning, Procedia Social And Behavioral Sciences, Sayı: 2, 5744-5754. Kurnaz, E. ve Ağgül, S. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. Business & Management Studies: An International Journal, 6(2), 332-344. Metin, A. E., Karaman A. ve Aksoy Şaştım, Y. (2017). Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,7(2), 640-652. Özkan S. ve Koseler R. (2009). Multi-Dimensional Students’ Evaluation Of E-Learning Education Context: An Empirical Investigation, Computers & Education, 53, 1285-1296. Öztürk, S. ve İliş, B.E. (2020). Koronavirüs Hastalığı 2019 (Covıd-19) Küresel Salgının, Ortaya Çıkmasından İtibaren Meydana Gelen Önemli Olayların Kronolojisi, https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=covid19_kronoloji_enformatik_by.pdf, Erişim Tarihi: 15.05.2020 Serçemeli, M. (2016), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (69), 115-126. Serçemeli, M. (2017), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Olarak Ters Yüz Sınıf Modeline Öğrencilerin Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, 36. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 3-7 Mayıs, Antalya. Serçemeli, M., Günbaş, N. ve Baydaş, Ö. (2018). Using flipped classroom approach in computerized accounting education. Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 980-994. http://dx.doi.org/10.31460/mbdd .402686. Solem, M., Chalmers, L., Dibiase, D., Donert, K. ve Hardwıck, S. (2006). Internationalizing Professional Development in Geography through Distance Education, Journal of Geography in Higher Education, 30(1), 147-160. Tanrikulu Z., Tugcu C. ve Yilmaz, S. (2010). E-University: Critical Success Factors, Procedia Social and Behavioral Sciences, Sayı: 2, 1253–1259. Towards Web Based Learning-A Case Study, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 2393–2396, Tuncer M. ve Tanaş R. (2011). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği), Elementary Education Online, 10(2), 776-784. Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: X, Sayı: 1,125-144. TÜBA, (2020). Türkiye Bilimler Akademisi Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34, Ankara. Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, (1.Basım), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Yılmaz, K. ve Horzum, B.M. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103- 121
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Serçemeli 0000-0002-0718-2236

Ersin Kurnaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
AMA Serçemeli M, Kurnaz E. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. utsobilder/IJOSSAR. Haziran 2020;4(1):40-53.
Chicago Serçemeli, Murat, ve Ersin Kurnaz. “COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2020): 40-53.
EndNote Serçemeli M, Kurnaz E (01 Haziran 2020) COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4 1 40–53.
IEEE M. Serçemeli ve E. Kurnaz, “COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, utsobilder/IJOSSAR, c. 4, sy. 1, ss. 40–53, 2020.
ISNAD Serçemeli, Murat - Kurnaz, Ersin. “COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4/1 (Haziran 2020), 40-53.
JAMA Serçemeli M, Kurnaz E. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. utsobilder/IJOSSAR. 2020;4:40–53.
MLA Serçemeli, Murat ve Ersin Kurnaz. “COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 40-53.
Vancouver Serçemeli M, Kurnaz E. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM VE UZAKTAN MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. utsobilder/IJOSSAR. 2020;4(1):40-53.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches