2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Değerler Eğitimi Tasarımı: Mutlu Çocuklar Güçlü Türkiye
Yıl 2022,
Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 15, 23.03.2022
Huseyin Ulak
,
Bahar Aygün
,
Behçet Öznacar
Öz
Araştırmanın amacı, 23 Ekim 2018 tarihinde Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk’un tanıtımını yaptığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde Türk Eğitim Sisteminin hedefleri arasında bulunan, toplumsal bütünlüğün ve huzurun sağlanabilmesi için gelecek nesillere aktarılması planlanan değerler eğitimini eğitim yönetimi kapsamında incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılarak yapılmış ve belgede bulunan içerik temel olarak alınmıştır. İncelenen 2023 Eğitim Vizyon Belgesi’nde “değer” ve “değer kazandırma” kodlarından “on altı kez” bahsedildiği saptanmıştır. Çalışmada değerler eğitimi konusu “Millî ve manevi değerlerin kazandırılması” ve “Öğrencilerden hareketle topluma değerlerin aktarılması” iki kategori altında incelenmiştir.
Destekleyen Kurum
Yakın Doğu Üniversitesi
Kaynakça
- Akbay, O. H. (2012). Japonya’da ahlak ve değerler eğitimi. Değerler ve eğitimi–II. sempozyum bildirileri kitabı, 643-652.
- Bozkurt, A. (2019).Vizyon2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(4), 43-64. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1179316.
Duran, E. ve Kurt, M.(2019). 2023 Eğitim vizyonuna ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 90-106. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/608879.
- Duran, M, Taştekin, A. (2020). Finlandiya erken çocukluk eğitimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2) , 600-624. DOI: 10.33437/ksusbd.721284 Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1055135
- Güçlü, N. (2014). Okul Kültürü, Ankara: PEGEM Yayınları
- Halstead, J. M. ve Taylor, J. M. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202. Erişim adresi: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/713657146
- Kart, M. ve Şimşek, H. (2020). Türk eğitim sisteminde değer arayışı: yenilen (2017) ilköğretim programları hangi değerleri kazandırıyor?, Değerler Eğitimi Dergisi, 18(40), 9-44. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/814374
- Kılcan, B. ve Üçarkuş, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) dergilerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 42-54. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/503077
- Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156348
- Kırak, B. ve Çilek, A. (2020). 2023 Vizyon belgesi’nin karakter eğitimi bakımından değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 5-22. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/972766
- Köç, A. ve Ünal, O. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 eğitim vizyonuna yönelik görüşlerinin incelenmesi, Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 65-79. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/608879
- Köylü, M. (2019). Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. (2.bs.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Milli Eğitim Bakanlığı (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Erişim adresi:http://2023 vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf.
- Okur, M. (2010). Milli mücadele ve cumhuriyetin ilk yillarinda milli ve modern bir eğitim sistemi oluşturma çabalari. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 199-217. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2815/37880
Sak, R., Sak, T, Ş, İ., Şendil, Ö. Ç. ve Nas, E. (2021).Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1456954
- Semerci, Ç., Hatıpoglu, C., Güneri, B., Sevimbay A., Akcaalan M. ve Cengiz D, Y. (2020). The future of education in Turkey’s 2023 educational vision document: views of academicians in the faculty of education. Eurasian Journal of Educational Research, 87, 69-100. DOI: 10.14689/ejer.2020.87. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1358345
- Sezgin, F. (2014). Okul Kültürü. Güçlü, N. (Yay.haz.) Ankara: PEGEM Yayınları
- Sönmez, V. ve Alacapınar, G, F. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (7. bs.). Ankara: Anı Yayıncılık
- Yavaş, T., Oruç, C., Çiçek V. (2015). Yükseköğretimin yapılandırılmasında emrullah efendi’nin “tuba ağacı nazariyesi”ni yeniden düşünmek, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(2), 1007-1024. Erişim adresi: file:///C:/Users/USER/Downloads/1958234243_52YavasTuba-sos-1007-1024%20(1).pdf
- Türk Dil Kurumu (2011). Türkçe Sözlük. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/