Kültürel coğrafya, Sosyal Bilgiler eğitiminde yer almadığı gibi tanım olarak da ifadesi geçmemektedir. Bununla birlikte Türkiye’nin ne kadar zengin bir kültüre sahip olduğu ve ne kadar farklı coğrafi özellikleri bünyesinde barındırdığı da bir gerçektir. Bunun da ancak kültürel coğrafyanın Sosyal Bilgiler dersinde ayrı bir başlık altında ele alınarak incelendiğinde anlam ve önem kazanacağı düşünülmektedir. Fakat Sosyal Bilgiler eğitiminde kültürel coğrafyanın bir öğrenme alanı olarak ele alınmadığı günümüz ders kitaplarında bu alana ayrıca bir parantez açma sayesinde, kültürünü ve coğrafyasını bir bütün halinde öğrenmesi beklenen bireylerin daha anlamlı ve kalıcı bir öğrenme gerçekleştireceklerine inanılmaktadır. Kültürel coğrafya, Sosyal Bilgiler dersinde yer alan bir ünite olmamakla birlikte, konular içerisinde özellikle “Kültür ve Miras” ünitesinde ele alınan, üstü kapalı değinilen bir alan olma özelliğiyle öne çıkar. Bu haliyle 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitapları incelenerek, kültürel coğrafyaya ne düzeyde yer verildiği, hangi konularla daha fazla ilişkilendirilmiş olduğuna bu çalışmada yer verilmiştir. Buna göre özellikle Sosyal Bilgiler ders kitaplarında “Ülkem, Kültürüm ve Tarihim”, “Yaşadığımız Yer”, “Üretimden Tüketime”, “Ülkemizde Nüfus” gibi ünitelerde yer alan konularda kültürel coğrafyanın ön plana çıktığı görülmüştür. Sosyal Bilgiler dersinde kültürel coğrafyanın ayrı bir öğrenme alanı ve ders kitaplarında ayrı bir ünite olarak ele alınması gerekli görülerek, Sosyal Bilgiler ders kitabında 6. sınıf düzeyinde “Kültürel Coğrafya” adıyla yeni bir ünite tasarlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches