In this study, the originally carburetted gasoline engine was converted to gas-phase liquefied petroleum gas (LPG) injection engine by using an after market LPG conversion kit's components except the electronic control unit (ECU). Instead of after market LPG injection ECU, the ECU which was designed considering the effects of electromagnetic interference (EMI), was used for controlling injection. The designed ECU was tested in terms of EMI while the engine was being run and it was detected that the EMI noises could be suppressed as possible by taken measures. Designed ECU was used in performance tests at different engine conditions and the results obtained with LPG injection were compared with the results obtained with LPG carburetion. According to the performance test results, LPG injection ECU designed in this study could help to achieve low exhaust emissions and high engine performance.
LPG injection electronic control unit electromagnetic interference noise suppression methods
Bu çalışmada, orijinali karbüratörlü benzinli olan bir motor, elektronik kontrol ünitesi hariç olmak
üzere piyasada bulunan LPG dönüşüm kiti bileşenleri kullanılarak gaz fazında LPG' nin püskürtüldüğü bir
motor haline dönüştürülmüştür. Dönüşüm sisteminin bir bileşeni olan LPG püskürtme elektronik kontrol
ünitesi yerine, püskürtme işleminin kontrol edilmesi amacıyla elektromanyetik girişim etkilerinin dikkate
alındığı yeni bir elektronik kontrol ünitesi tasarlanmıştır. Farklı motor şartlarında gerçekleştirilen
performans testlerinde tasarlanan elektronik kontrol ünitesi kullanılmış ve LPG püskürtme sistemi ile elde
edilmiş sonuçlar, karbüratörlü LPG sistemi ile elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Performans test
sonuçlarına göre bu çalışmada tasarlanan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi düşük egzoz
emisyonları ve yüksek motor performansı değerlerinin elde edilmesine yardımcı olmuştur.
LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi elektromanyetik girişim gürültü bastırma metotları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr