Bu çalışmada Uludag Üniversitesi Gorukle Yerleşkesi’nde yer alan 2 ayrı mühendislik bölümüne ait binalardaki iç mekân fiziksel çevre kalitesi kullanıcı görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için fiziksel çevre kalitesini oluşturan unsurlar çalışma yazarları tarafından belirlenmiştir. Çalışmanın yöntemi aşağıdaki aşamalarda gerçekleşmiştir: ilk aşamada fiziksel çevre kalitesine ile ilgili literatür analizi yapılmıştır. Literatür analizinde öne çıkan anahtar kavramlardan yola çıkarak bu kavramların sorgulanmasına ilişkin kullanıcı görüşlerini almaya yönelik olarak anket hazırlanmıştır. Literatür analizi sonrasında ortaya konulan anahtar kavramlar Ulaşılabilirlik, Erişilebilirlik, Ergonomi, Isıl Konfor, İşitsel Konfor, Görsel Konfor, İç Hava Kalitesi, Hizmet Mekânları, Sosyalleşmedir. Bu değerlendirmenin amacı, mekân kullanımında öğrenciler için önemli olan kriterleri tespit etmek ve binanın ihtiyaç duyulan performans koşullarını yerine getirmesine olanak sağlamaktır
Eğitim Binası Kullanım Sürecinde Değerlendirme; Fiziksel Çevre Kontrolü; Erişilebilirlik
In this study, physical space quality of two different engineering department buildings in Uludag University Gorukle Campus, Bursa, Turkey are analyzed in regard to user evaluations about the physical space quality. In the analysis of these evaluations, criteria about physical space quality are predetermined by the authors. In the method of the study, the below phases are implemented. In first, the literature review about the physical space quality is done and then a questionnaire is prepared with regard to the key themes in literature review in order to evaluate the user satisfaction. The key themes in user satisfaction questionnaire is accessibility, ergonomics, thermal comfort, audible comfort, visual comfort, inner space air quality, service spaces, socialization. The aim of this study is first to understand which criteria are important for the students and then to improve the physical space quality in regard to the dissatisfaction.
Education Buildings Post Occupancy Evaluation; Environmental Control; Accessibility
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr