Bu çalışmada SST türbülans modeli kullanılarak 4
rakamlı NACA kanat profillerinden 0008, 0009, 0010, 0012, 0015, 0018, 0021,
0024 nümerik olarak analiz edilmiştir. NACA 0012 kanat profili deneysel
verilere sahip olduğu için önce bu kanat kesiti simüle edilip deneysel
verilerle kaldırma kuvvet ve basınç katsayısı bakımından kıyaslanmıştır. Bu
çalışmada yapılan teorik hesaplamalar ile deneysel verilerin tam olarak uyumlu
olduğu gözlemlenmiştir. Daha sonra aynı yöntem kullanılarak diğer kanat
profilleri simüle edilerek kaldırma kuvveti, sürüklenme kuvveti ve profil
yüzeyindeki basınç katsayıları ve kaldırma kuvvet katsayısının sürüklenme
kuvvet katsayısına oranı hesaplanarak farklı hücum açıları için kıyaslamalar
yapılmıştır. Yapılan hesaplamalara göre NACA 0008-0012 profilleri benzer
aerodinamik özellik göstermektedir. Kanat profillerinin kalınlığı arttıkça lift
katsayısının azaldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca her profil için 10 derecelik
hücum açısında basınç katsayıları hesaplanmış ve profil kalınlığı arttıkça
profilin üst kısmındaki basınç katsayısı daha yavaş azalırken alt kısımda daha
hızlı bir şekilde artmıştır.
: Kanat profili NACA 4 serisi COMSOL sayısal analiz kanat simülasyonu
In this paper, numerical
analysis was conducted by using the SST turbulence model for inclined NACA
0008, 0009, 0010, 0012, 0015, 0018, 0021, 0024 airfoils. Aerodynamic numerical
analysis of NACA 0012 airfoil was compared with the previously made experimental
results in terms of pressure and lift coefficient. The theoretical data were
found to be fully compatible with experimental results. Then, by simulating
other airfoils using the same methods lift, drag, lift to drag ratio and the
pressure coefficient were calculated and compared with the angle of attack 0-14
degrees. According to the calculations, lift coefficient of NACA 0008-0012
airfoil shows similar behaviors. With the increasing of the airfoil thickness increment
in the lift coefficient decreases for NACA 0015-0024 airfoils. Pressure
coefficients were also calculated for NACA profiles with angle of attack 10°. Pressure
coefficients over the airfoil decrease from leading edge toward the trailing edge
but in the lower part it increases. With the increasing of the airfoil thickness
pressure coefficient decreases more slowly at the upper part but increases more
rapidly at the lower.
Airfoil NACA 4 series COMSOL numeric analysis airfoil simulation
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2016 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr