Uygulama sahalarındaki
sınırlar sebebi ile yapıların şevler üzerine ve/veya içine inşa edilmesi
durumunda yapıların davranışı şevlerin varlığından etkilenmekte olup bu durum
etkileşimli davranış analizlerini gerektirmektedir. Yapı-şev sisteminin
bütünsel stabilitesini etkileyen parametreler şevin yüksekliği ve eğimi,
yapının şeve uzaklığı, temel zemini türü ve yapının geometrik durumudur.
Bunların yanı sıra, dolguların yumuşak zeminler üzerine inşa edilmesi taşıma
kapasitesi göçmesi ve şev stabilitesi gibi geoteknik problemleri de barındıran
bir zemin-yapı etkileşimi problemi oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı
bütünsel davranış üzerinde farklılık oluşturan tüm parametrelerin davranış
üzerindeki etki derecesinin belirlenmesidir. Bu amaçla, dolgu-şev ve temel
zemininden oluşan etkileşimli sistemin davranışı birçok parametrik
değerlendirme yapılarak iki boyutlu uzayda sonlu elemanlar analizleri yapılarak
irdelenmiştir.
Şev Stabilitesi Dolgu Sonlu Elemanlar Yöntemi Güvenlik Sayısı Sayısal Analiz
It may be necessary to build structures on or
adjacent to slopes due to the limited land areas. In such a case, behavior of
the structures together with the adjacent slope is significantly affected by
the presence of slopes. The variables influencing overall stability of the
structure-slope system are the height and inclination of the slope, the
distance of the structure to the crest of the slope, size of the structure and
encountered types of foundation soils. Besides these, construction of
embankments on soft soil is an important soil-structure interaction problem
including many geotechnical challenges such as bearing capacity failure and
global slope stability. The aim of this paper is to examine the degree of
effectiveness of each of the influencing variables on the overall behavior. For
this purpose, the behavioral aspects of the complete interactive system made up
of embankment, slope and foundation soils, was analyzed by performing series of
parametrical evaluations with finite element software in two dimensional media.
Slope Stability Embankment Finite Element Method Factor of Safety Numerical Analyses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr