Bu çalışmada, bir otomotiv yan sanayi firmasına ait fabrika içi
lojistiğindeki malzeme tedariği problemi dikkate alınmıştır. Çalışmanın amacı,
makinelere malzeme tedariği yaparken hat yanı stok miktarını ve taşıma
maliyetlerini en küçükleyerek katma değersiz işleri azaltmaktır. Firmaya ait
malzeme tedariği problemi için iki farklı senaryo dikkate alınmış ve her
senaryo iki aşamalı olarak değerlendirilmiştir. Her senaryonun birinci
aşamasında, malzeme tedariği yapacak araç için toplam dolaşım mesafesini en aza
indirecek araç rotası oluşturulmuştur. İkinci aşamada ise, birinci aşamada elde
edilen rota kullanılarak hat yanı stok miktarları ve araç kapasite kısıtı
dikkate alınarak malzeme tedarik planlaması gerçekleştirilmiştir. Her bir
aşamanın çözümü için karışık tamsayılı doğrusal programlama modeli
geliştirilmiştir. Yapılan sayısal çalışmalar sonucunda, geliştirilen çözüm
yaklaşımının firmada kullanılması durumunda taşıma aracının etkinliğindeki
artış ile stok maliyeti, taşıma maliyeti ve katma değersiz işlerden doğan
maliyetlerdeki azalmalar ortaya konmuştur.
Araç rotalama Malzeme tedariği Lojistik matematiksel modelleme
In this paper a material supply problem of an
automotive subsidiary company is considered. The aim of the study is to reduce
non-value-added works by minimizing the transportation cost and inventory
amounts at the production area while delivering the materials to machines. Two
cases are taken into account for the material supply problem of the company,
and each case is examined in two stages. In the first stage of each case, a
fixed route plan of the handling truck is formed to reduce total travelled
distance. In the second stage, regarding the truck capacity and inventory
amounts at the production area, the material supply planning is realized by
using the route plan of the truck found in the first stage. To solve each
stage, a mixed integer mathematical model is proposed. As a result of the
computational studies, improvements on the truck utilization and reduction on
the inventory cost, transportation cost, and cost of other non-value-added
works are indicated in case of the application of the proposed solution
approach in the company.
Vehicle routing Material supply In-plant logistics Mathematical modeling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 4 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr