In Bu çalışmada hali hazırda farklı sistemler için kullanılmakta olan
hibrit yapıdaki doğrusal adım motorunun aktif süspansiyon sisteminde
kullanılması incelenmiştir. Süspansiyon sistemi için doğrusal adım motoru tasarlanmış
ve modellenmiştir. Modelleme sonuçlarına göre motorun akım ve mıknatıs itme
kuvveti karakteristiği belirlenerek, bu ilişki kazanç elemanı şeklinde çeyrek
taşıt modeli için hazırlanan MATLAB/Simulink modeline aktarılmıştır. Sistemin
davranışı zaman ve frekans cevapları elde edilerek pasif ve aktif süspansiyon
sistemleri için karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlardan
öngörülen aktif süspansiyon taşıt sisteminin titreşim sönümleme performansı
açısından pasif süspansiyon sistemine göre daha iyi yanıt verdiği gözlemlenmiştir.
Hibrit doğrusal adım motoru aktif süspansiyon sistemi modelleme
In this study, using of the hybrid linear stepping motor structure which is currently being used for different systems in the active suspension system is investigated theoretically. The linear stepper motor for the suspension system is designed and modeled. Current and magnet thrust force characteristics were determined and this relation was transferred to MATLAB / Simulink model which is prepared for quarter model as a gain element. The behavior of the system has been examined comparatively for passive and active suspension systems by obtaining time and frequency responses. From results, it has been observed that the active suspension vehicle system showed better vibration damping performance than the passive suspension system.
Hybrid linear stepping motor active suspension system modeling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr