This study concerns about seat tracks which are
designed and developed for passing Economic Commission for Europe (ECE) R-14
regulation. Main focus on the seat track design is profile sections.
Alternative scenarios are created and validated according to the regulation
criteria’s. In the scenarios; the material type, thickness and section symmetry
parameters have been combined. The CAD models are designed in CATIA V5 and
transferred to HyperWorks for FEA’s. In order to verify the results of FEA’s,
prototypes are produced and tested. The paper also discusses the FEA results
which are compared and validated with the test results. As a result of the
comparison, the seat back displacement correlation ratio was obtained 90 % in
the tests.
Automobile Driver Seat Seat Track Track Profile Section Design ECE R-14
Bu çalışma, Avrupa Birliği ülkelerinde
yayınlanan ECE regülasyonu R-14 emniyet kemeri bağlantıları şartları altında
çalışan koltuk kızak profil kesiti geliştirilmesi üzerinedir. Kızak profilinde
farklı senaryolar oluşturularak regülasyonun şartlarını sağlayıp sağlayamadığı incelenmiştir.
Malzeme tipi, sac kalınlığı ve kesit simetri durumu değişkenleri ile farklı
senaryolar oluşturulmuştur. Senaryoların modellenmesi CATIA V5’te ve sonlu
elemanlar analizleri HyperWorks’te gerçekleştirilmiştir. Seçilen bir senaryonun
prototipleri üretilerek test edilmiştir. ECE R-14 regülasyon test sonuçları ile
analiz sonuçları karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda testte elde
edilen koltuk sırt yer değiştirme değeri sonlu elemanlarda elde edilen sonuca %
90 oranında yakın çıkmıştır.
Otomobil Sürücü Koltuğu Koltuk Kızağı Kızak Profil Kesit Tasarımı ECE R-14
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr